Výsledky aktuálního výzkumu „HYPERMARKET & SHOPPING CENTER SK 2006“, realizovaného společnostmi GfK Slovakia a INCOMA Research ukázaly skutečnost, že na Slovensku existuje navzdory rostoucí saturaci trhu stále ještě prostor pro budování dalších nákupních center. V rámci uskutečněného průzkumu bylo podrobně zmapovaných 14 nákupních center a 83 hypermarketů.
Rostoucí oblibu hypermarketů a nákupních center potvrdily také výsledky reprezentativního spotřebitelského výzkumu, který v rámci této studie proběhl na přelomu roku.
Na počátku roku 2006 bylo možno v rámci slovenských nákupních center evidovat více než 1000 provozovatelů. Největší počet nájemců bylo možno sledovat v „módním“ sortimentu, zde jich bylo identifikováno více než 200. Mezi neobchodními nájemci jednoznačně dominovali provozovatelé gastronomických provozoven, kterých bylo na počátku tohoto roku v rámci slovenských nákupních center více než 170.
Z regionálního hlediska má jednoznačně nejvyšší zastoupení nákupních center Bratislavský kraj, téměř výhradně díky dominantní pozici hlavního města Bratislava. Jsou zde umístěna čtyři největší slovenská nákupní centra a více než ¼ veškerých prodejních ploch nákupních center na Slovensku. Za Bratislavským krajem následují kraje Košický, Prešovský, Žilinský a Trenčiansky. Do budoucna lze očekávat výstavbu dalších nákupních center především v středně velkých městech, silné expanzní plány lze však zaznamenat i v Bratislavě.