Efektivní péče o zákazníky a přizpůsobení se aktuálním potřebám poptávky či aktivní vytváření nového trhu jsou jedny z receptů na úspěšnou firmu. Při vysoké dynamice vývoje, nestabilitě tržního prostředí, vysoké rychlosti předávání informací, globálního vlivu lokálních faktorů a vysokého tlaku na efektivní využívání zdrojů je nutné CRM provázat jak s ostatními firemními strategiemi, tak vnímat jejich podíl na dynamice jednotlivých cyklů a procesů, kde technologická a strategická dynamika by měla být v rovnováze. Kniha CRM – Řízení vztahů se zákazníky, kterou vydává ComputerPress, nabízí základní přehled strategií a procesů, které efektivní CRM vyžaduje a jejich šíři je třeba zvolit podle velikosti firmy.
Podtitul knihy zní Jak úspěšně vytvořit, oživit a udržovat moderní koncepci CRM. Autor Vít Chlebovský prokládá teorii příklady z praxe a nabízí základní nástroje, se kterými lze vybudovat pevnou základnu pro funkční CRM. Přiložené CD obsahuje doplňující informace a popis základních nástrojů, které jsou v knize zmiňované.
Na konci knihy je shrnuto sedm pravidel úspěchu u zákazníka:
1/ Vaše nabídka musí zahrnovat vaše know-how. Doby, kdy bylo možné profitovat z nákupu a prodeje jsou dávno pryč!
2/ Komunikace, důvěra a zodpovědnost jsou základními pilíři každodenní praxe zaměstnanců v první linii.
3/ Nastavení firemní struktury a procesů musí reflektovat skutečnost, že firmu živí zákazníci.
4/ Důkladná analýza zabrání pozdějším škodám.
5/ Dobrá koncepce vzniká v postupných cyklických iteracích.
6/ Bez přesné zpětné vazby nevíte, na čem jste!
7/ Být tržní bez přívlastků už není moderní!
(ze strany 184-185)
Kniha vyšla v nakladatelství Computer Press.
Vít Chlebovský: CRM Řízení vztahů se zákazníky
brožovaná vazba
196 stran černobílých
Přiložen CD-ROM
Datum vydání: leden 2006
Kód knihy: KE0293
ISBN: 80-251-0798-1, EAN: 978-80-2510-798-0
Autorka recenze: Jana Kneschke