Mezi značky exkluzivní skupiny spolehlivých a silných značek, kterým je nyní umožněno užívat velmi prestižní označení „Superbrands“ čili Superznačka České a dokonce i Slovenské republiky, patří od roku 2005 i značka ETA.
Ocenění Superbrands potvrzuje vysoký statut značky a je také vynikajícím odborným doporučením. Superbrands však není hodnotícím žebříčkem. Je spíše elitním klubem pro nejlepší, kteří si mezi sebou vyměňují poznatky a propagují své značky. Superznačka pak veřejnosti sděluje, že její nositel si ve svém oboru vybudoval tu nejlepší pověst. Ve srovnání s konkurencí, jak se praví v definici, „nabízí taková značka zákazníkům značné emocionální anebo hmotné výhody, které zákazníci, ať již vědomě či nevědomě, chtějí a které oceňují“.
O výběru značek rozhoduje rada porotců Superbrands, kterou tvoří přední odborníci v oblasti, jako jsou ředitelé a marketingoví ředitelé významných firem, nezávislí novináři a vydavatelé. Nominace mezi takové značky, jako jsou např. Baťa, Budvar, Coca-Cola, Škoda Auto a další znamená, že Rada pečlivě přezkoumala jejich historii, hodnotu a důvody jejich jedinečnosti.
Organizace Superbrands byla založena v roce 1993 ve Velké Británii, aby podporovala mezinárodní značky na celém světě. Rychle si získala velký respekt a rozšířila se do 35 zemí světa. Skutečnost, že tato instituce vstoupila do České a rovněž i do Slovenské republiky vypovídá, že zde již existují tržní ekonomiky, které přejí úspěšným podnikatelským záměrům.
– red –