O úspěchu na trhu rozhoduje marketing a tak by mu měl porozumět nejenom každý marketér, ale v podstatě každý člen firemního týmu od generálního ředitele až po řadového zaměstnance. Jenže marketing je stále v mnoha firmách a institucích něčím složitým a nesrozumitelným.
Autoři Malcolm H. B. McDonald a Peter Morris proto dali dohromady svoji ilustrovanou Školu marketingu. Jde o ekonomický komiks, který velmi názorně a srozumitelně vysvětluje všechny základní pilíře marketingově orientovaného podniku.
Neotřelé zpracování nijak nesnižuje odbornou hodnotu knihy – může být dobrou učebnicí pro každého, kdo s marketingem teprve začíná, ať už ve firemní praxi nebo školních lavicích, může být dobrou učebnicí pro každého lektora marketingu, který chce svým posluchačům odvětví marketingové komunikace podat stravitelnou formou, ale může být užitečným připomenutím marketingových principů každému zkušenému manažerovi působícímu už léta v oboru.
„Když jsem knížku poprvé prolistoval, měl jsem dojem, že to autoři přehnali,“ uvádí ve své recenzi guru marketingové komunikace Jiří Mikeš, dlouholetý ředitel asociace reklamních agentur a nyní přednášející na Vysoké škole ekonomické v Praze. Vzápětí vyzdvihuje přednosti knihy: „Posvátný marketing zbavili pompéznosti, složitosti a s humorem přiblížili obyčejným lidem. Z vědy se stal stručný návod, jak ji aplikovat v praktickém životě, který je hnán potřebami výroby, obchodu a spotřeby.“ Mikeš proto knihu doporučuje všem, kteří jsou či se stanou součástí komplikovaného světa výroby, obchodu, financí a propagace“.
Titul Škola marketingu právě vydává největší knihkupecký řetězec Kanzelsberger. V jeho prodejnách je také možné knihu koupit za bezkonkurenční cenu 99,- korun. Ilustrovaný průvodce pro manažery má celkem 104 stran.
– red –