Definitivní přestěhování do administrativního centra Spielberk Office Centre v Brně počátkem prosince 2005 bude posledním stěhováním společnosti Global Tele Sales Brno, s.r.o., součásti skupiny Lufthansa German Airlines.
Call centrum, které od června do prosince fungovalo v provizorních kancelářích v Brně-Modřicích, je nyní již v plném provozu v brněnském Spielberk Office Centre. K dnešnímu dni zaměstnává 68 pracovníků nejen z České republiky, ale i z členských a nečlenských států Evropské unie, kteří mohou přijmout až pět tisíc hovorů denně. Služby call centra se podle očekávání rozšíří od dubna letošního roku i na Rusko. Za účasti Stanislava Juránka, hejtmana Jihomoravského kraje, Tomáše Hrudy, generálního ředitele CzechInvestu a Jana Holíka, 1. náměstka primátora města Brna, se dnes konalo slavnostní přestřižení pásky call centra.
“Rozhodnutí otevřít deváté call centrum Lufthansy jsme učinili počátkem roku 2005. Lufthansa si byla vědoma toho, že s přijetím deseti nových členů do Evropské unie v roce 2004 se jí otevírá druhý klíčový region, kterým se kromě Asie stala střední a východní Evropa. Proto jsme zde potřebovali zavést adekvátní technickou a logistickou podporu pro svůj provoz,” řekl Stephan Semsch, ředitel pro prodej a služby ve střední a východní Evropě. “Lufthansa jako vedoucí letecká společnost z a do zemí střední a východní Evropy je zároveň jedinou společností, která svým klientům, členům programu Miles & More a cestovním kancelářím nabízí výhody centralizovaného servisního centra.”
„Brno jsme vybrali ze seznamu třiceti potenciálních míst ve střední a východní Evropě, a to hlavně kvůli výhodné poloze v regionu a blízkosti k důležitým letištním uzlům v Mnichově a Frankfurtu. Dalšími výhodami České republiky je její členství v Evropské unii, kvalitní telekomunikační a technologická infrastruktura a v neposlední řadě motivovaná, kvalifikována a cenově přístupná pracovní síla,” uvedl Roman Tesař, jednatel společnosti Global Tele Sales Brno. „Máme 68 zaměstnanců ve věku od 21 do 49 let. Přes 70 procent z nich má vysokoškolské vzdělání a o tuto práci se zajímali, protože zde mohou využít svých jazykových znalostí a pracovat pro mezinárodní společnost, jakou je Lufthansa,” doplnil Roman Tesař. Ze 68 zaměstnanců je pouze sedm manažerů a administrativních pracovníků, ostatní jsou operátoři, kteří zabezpečují klientský servis a poradenství v oblasti letových řádů, asistenčních služeb, poplatků, rezervací a prodeje letenek. Operátoři rovněž podávají zákazníkům informace o bonusovém programu Miles & More, provádějí telefonické odbavení a poskytují podporu cestovním kancelářím v celé střední a východní Evropě. Cílem Lufthansy bylo zvýšit úroveň poskytovaných služeb nejúčinnějším možným způsobem a odlišit se tak od rostoucí konkurence. Tohoto cíle dosáhla Lufthansa soustředěním svých servisních postupů v Brně a zároveň tím umožnila týmům v jednotlivých zemích soustředit se hlavně na prodejní a marketingové aktivity.
„Když dnes osobně vidím ovoce tvrdé práce, je to pro mě důkazem, že výběr Brna je pro Lufthansu správným rozhodnutím. Vytvoření spolehlivé a kvalitní servisní základny je v tomto vysoce konkurenčním prostředí pro naše zákazníky klíčem k úspěchu,” řekl Dr. Karsten Benz, viceprezident pro prodej a služby v Evropě. „Je to moje první, ale určitě ne poslední návštěva Brna. Jsem příjemně potěšen pokrokem a vysokou odborností našich zaměstnanců. Zajímavě se zde mísí kultury a jazyky a toto rychle se rozvíjející prostředí je ideálním místem pro call centrum.“
– red –