Obchod

Intuitivní reklama – nízkonákladová a účinná koncepce reklamy

Nakladatelství Management Press, přední české nakladatelství odborné a vzdělávací ekonomické, manažerské a podnikatelské literatury, uvádí na knižní trh novou knihu podnikatele, poradce, lektora, publicisty, úspěšného autora a tvůrce koncepce intuitivního marketingu Miloše Tomana pod názvem Intuitivní reklama.

„Kniha by se stejně tak mohla jmenovat Reklama pro malé a střední podniky nebo Nízkonákladová reklama,“ říká autor. „Její nejvýstižnější stručný popis by pak určitě zněl takto: Jak dělat reklamu, která jen prodává,“ charakterizuje tak své pojetí reklamy i obsah knihy.

Miloš Toman se totiž dopouští onoho faux pas, že v knize znovu a znovu trpělivě opakuje, že reklama neslouží k tomu, aby si kandidáti na umělce zaměstnaní v reklamních agenturách zajistili pravidelné a tučné příjmy, ale k podpoře prodeje. A tak se ptá, ne nepodoben novým leteckým dopravcům, kteří odbourali všechna průvodní pozlátka, jimiž velké letecké společnosti tradičně okrašlovaly cestování. Zatímco nízkonákladoví dopravci kladou cestujícím otázku „Kdo chce jen cestovat?“, Miloš Toman se ptá: „Kdo chce jen prodávat?“

Vychází totiž z toho, že reklama bývá v malých a středních firmách velmi často vnímána buď jako nedostupný luxus, nebo jako laciný nevkus. Když je jí pak opravdu třeba, sáhne se obvykle právě po kombinaci vysoké ceny a křiklavé podbízivosti. On sám ale ukazuje cestu opačnou, tedy jak s poměrně nízkým rozpočtem dosáhnout nejen pozitivního přijetí reklamy u zákazníků, ale také její mnohem vyšší účinnosti. Stejně jako u ostatních přístupů je i zde základem psychologie, ovšem nikoli v podobě nástroje k získání převahy a oklamání zákazníka, ale jako prostředek navazující rovnoprávný dialog a spolupráci mezi dodavatelem a jeho zákazníkem.

V tom Miloš Toman spatřuje jak naději reklamy, tak i příležitost jejích zadavatelů a tvůrců: „V době, kdy se stále častěji hovoří o přesycenosti reklamou a růstu odmítavých postojů k ní, je tento přístup jedním z receptů, jak krizi reklamy uniknout a naopak jí využít k svému prospěchu.“

– red –

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!