Výzkum trhu

Spontánní znalost značek – fotoaparáty

Institut pro výzkum trhu GfK Praha zařazuje pravidelně do svého měsíčního omnibusového výzkumu otázky, jejichž cílem je zjišťovat spontánní znalost značek ve vybraných skupinách výrobků mezi českou veřejností. Ke zjištění tohoto výsledku je používáno metody osobního dotazování. Dotazování se uskutečňuje v souboru 1 000 občanů České republiky ve věku od 15 do 79 let vybraných na základě stratifikovaného vícestupňového náhodného výběru.

Nejznámější značka mezi fotoaparáty je Kodak, následuje Olympus a Canon. Další jmenované značky byly Minolta, Flexaret a Praktika. Znalost značky Kodak má klesající tendenci, přesto dosahuje 40% četnosti. Minolta obsadila druhé místo (33%), dvě následné značky byly jmenovány zhruba ve čtvrtině případů.
Zajímavé je 4. místo značky Flexaret (18%) a 13. místo Nokie s 8%.

Graf:
Fotoaparáty 03/2002

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!