Telefonní roboti v call-centrech, agresívní marketing a neodbornost zlobí spotřebitele ve Velké Británii.
„Chování firem vůči zákazníkům je beznadějně špatné,“ komentoval Philip Cullum, zástupce ředitele Národního spotřebitelského výboru (NCC), výsledky výzkumu spokojenosti spotřebitelů se službami a chováním prodejců. Ti vycházejí z výzkumu s hodnocením „nepoctiví a neschopní“.
Výzkum názorů spotřebitelů trval 18 měsíců. Nejhůře z něj vyšly společnosti poskytující finanční služby, telefonní služby a síťové společnosti. O výsledcích informoval zpravodajský server BBC.
Spotřebitelé si nejčastěji stěžovali na telefonní roboty v call-centrech, agresívní marketing, zmeškané schůzky a chabé poprodejní služby. O některých společnostech zákazníci hovořili jako o podvodnících, jiné charakterizovali jako nekompetentní a neschopné. Náladu respondentů zhodnotil Philip Cullum jako „vztek na služby“.
NCC ve zprávě zmiňuje, že úřady pro dohled nad dodržováním obchodních standardů obdrží ročně na 800 tisíc stížností a 75 % kontrolovaných obchodníků má problémy s kvalitou prodávaného zboží.
„Obrovská nejapnost musí firmy připravit o mnoho milionů liber na ziscích,“ soudí P. Cullum.
Malé a střední firmy se brání. Jejich reprezentativní organizace Fórum pro soukromé podniky tvrdí, že mnoho podnikatelů prosperuje a je ziskových i za extrémně složitých daňových a regulačních podmínek. „Tyto společnosti zcela určitě dělají vše, co dovedou, aby ujistily své zákazníky, že obdrží, co chtějí,“ řekl mluvčí Fóra.
– toy –
Článek je uveřejněn ve spolupráci se serverem Svět hospodářství.