Podruhé ve své historii eBanka skončila v černých číslech. Je to výsledek tříletého transformačního plánu, který změnil malou internetovou banku v univerzální peněžní ústav.
Zisk eBanky za rok 2005 činil 41,3 milionu korun. Banka od roku 1998 hospodařila se ztrátou, kromě roku 2001, kdy vykázala čistý zisk 6,4 milionu korun.
V roce 2003 banka představila tříletý plán transformace a nový marketingový koncept, který banku orientoval na středněpříjmovou klientelu a malé a střední firmy. „Současně eBanka postupně budovala svou obchodní síť jak pro občany, tak pro firemní klientelu a zároveň doplnila a modernizovala své portfolio produktů a služeb, postavených na nejlepším přímém bankovnictví na českém trhu,“ připomněl Luboš Černý, generální ředitel eBanky. „Podle nezávislých výzkumů má dlouhodobě nejlepší produkt a nejspokojenější klienty. Nyní se stala též bankou ziskovou.“
Za kladný hospodářský výsledek v loňském roce banka vděčí především nárůstu zisku z bankovní činnosti, který dosáhl objemu 1,46 mld. Kč, o 24,6 % výše než v roce předcházejícím. Bilanční suma eBanky meziročně vzrostla o čtvrtinu na 17,3 miliardy korun. Základní kapitál činil k poslednímu dni minulého roku 1,18 mld. Kč, kapitálová přiměřenost byla ve výši 12,73 procenta.
Objem klientských depozit vzrostl meziročně o 19,7 % na 14,39miliardy korun. Objem poskytnutých úvěrů se zvýšil o 41,3 % na 9,03 mld. Kč, přičemž z celkového počtu poskytnutých úvěrů představují největší objem firemní úvěry (5,3 mld. Kč), hypotéky (2,38 mld. Kč) a spotřebitelské úvěry (1,04 miliardy korun).
eBanka obsluhuje přes 471 tisíc klientů, z toho 115 tisíc tvoří kmenoví klienti eBanky, majitelé Osobních a Firemních účtů; 175 tisíc klientů využívá produkty v rámci ČP finance a přes 174 tisíc klientů aktivně používá stříbrnou úvěrovou kartu HomeCredit. Během roku 2005 vzrostl celkový počet klientů eBanky o 8,7 %, počet kmenových klientů, kteří jsou majiteli osobních a firemních účtů, vzrostl o 7,5 procenta.
eBanka disponuje vlastní obchodní sítí, kterou v současné době představuje 165 obchodních míst pro obsluhu soukromé i firemní klientely. Provozuje 47 bankomatů.
V letošním roce eBanka hodlá pokračovat v nastaveném marketingovém směru k vybrané klientele. Očekává opět kladný hospodářský výsledek.
– toy –
Článek je uveřejněn ve spolupráci se serverem Svět hospodářství.