V omnibusovém šetření GfK Praha v souboru 1004 náhodně vybraných respondentů na území celé ČR ve věku 15 – 79 let (realizovaném ve dnech 16. – 26. září 2005) byla zjišťována spontánní znalost značek ve vybraných sortimentech.
Respondenti byli dotazování i na spontánní znalost značek elektrických holicích strojků. Proti jiným sortimentům bylo celkově uvedeno pouze 20 značek a dokonce ¼ lidí (především ženy) si nedokázala vybavit ani jednu značku elektrických holicích strojků.
Dominantní pozici má opět značka „Braun“ (45%). Jasné druhé místo zaujímá „Philips“ (35%), jež je následována značkou „Gillette“ (24%). Pořadí 3 nejznámějších značek se tedy oproti roku 2004 vůbec nezměnilo, i když došlo k výraznému poklesu značky Braun (o 9 procentních bodů). Naopak „Gillette“ si oproti roku 2004 polepšilo o 7 procentních bodů.
Výzkum trhu
Gfk
Čtěte také
SEGMENT: školní a kancelářské potřeby v období BACK TO SCHOOL
Reklama v segmentu školních a kancelářských potřeb
Letecká doprava dominovala: nejvíce investovala společnost Turkish Airlines
Mezi developery loni nejsilněji inzerovala CENTRAL GROUP
Celebrity v reklamě ovlivňují postoj lidí ke značce, potvrdil výzkum