Obchod

Hibernia spouští první interaktivní webovou kameru v ČR

V prvním projektu svého druhu, ve spolupráci s vedoucí internetovou firmou v České republice, Tiscali, umístil celostátní distributor luxusních hodinek a psacích per, Hibernia, do obchodu společnosti Bomott v pražském obchodním domě Kotva interaktivní webovou kameru, čímž umožnil uživatelům Internetu prohlížet si obchod živě na svých počítačích a dokonce ovládat pohyb a detail záběru kamery.

Přístup k webové kameře je přímo na adrese www.hodinky.tiscali.cz i prostřednictvím linků z hlavního portálu Tiscali (www.tiscali.cz ) i z webových stránek Hibernie (www.hibernia.cz ). Tato kamera je první interaktivní webovou kamerou použitou v České republice, která umožňuje uživatelům Internetu ovládat úhel pohledu kamery směrem nahoru a dolů i ze strany na stranu, stejně tak jako přibližovat nebo vzdalovat záběr kamery a měnit tak detail jejího záběru. Kamera rovněž zahrnuje funkci „fronta“, která umožňuje každému uživateli ovládat záběr kamery po dobu nejvýše 90 sekund a pak předá její ovládání dalšímu uživateli čekajícímu ve frontě.

Pro společnost Hibernia představuje její nová webová kamera v obchodě společnosti Bomott v OD Kotva kreativní a inovativní cestu prezentace její kolekce luxusních hodinek (včetně takových značek jako Longines, Tissot, Calvin Klein a Mido) využitím speciálních vlastností Internetu. „Velmi dlouho jsme se velice intenzivně zajímali o Internet,” vysvětluje Christian Moreaux, generální ředitel společnosti Hibernia, „a velice aktivně jsme hledali cesty, jak využít jeho jedinečného potenciálu jako média pro propagaci. Prostřednictvím našich webových stránek je naše společnost již dlouhodobě na Internetu přítomna. Poté, co nám společnost Tiscali představila myšlenku využít tuto webovou kameru, domnívali jsme se, že je to výjimečná příležitost stát se první firmou na trhu, která bude moci uživatelům Internetu nabídnout živý, interaktivní pohled na zboží v jednom z vybraných obchodů, které nabízejí naše zboží.”

Moreauxovo nadšení z projektu webové kamery je podpořeno také nadšeným přístupem společnosti Tiscali, jejíž B2C ředitel, Matthew Barrett, poznamenává, „je vzrušující být součástí prvního projektu svého druhu a bylo nám velkým potěšením, že Hibernia měla vizi podobnou té naší, namířenou na objevování nových dimenzí ve využití Internetu pro propagaci produktů. Ovládání této nové interaktivní webové kamery by rovněž mělo být zábavnou a zajímavou zkušeností pro české uživatele Internetu, z nichž většina se s touto technologií pravděpodobně ještě nikdy nesetkala.”

Podle Barretta, narůstá i mezi českými uživateli internetu zájem o webové kamery. Svědčí o tom popularita stránky webových kamer na českém portále Tiscali (http://kamery.tiscali.cz), která nabízí živé pohledy ze stovek webových kamer po celém světě, včetně několika interaktivních kamer v takových místech jako je např. Times Square v New Yorku.

Rozvoj projektu webové kamery byl rovněž výrazně podporován vlastníky obchodu Bomott a managementem OD Kotva. „Když jsme o ní poprvé slyšeli, tato myšlenka nás velice zaujala“, řekl Martin Mottl, spolumajitel obchodu Bomott. Obchodní manažer OD Kotva Jiří Šoupal k tomu dodal: „Kotvu velmi zaujala síla Internetu jako marketingového média a aktivně rozvíjíme internetové schopnosti našeho obchodního domu, v poslední době například otevřením internetové kavárny pro nakupující v OD Kotva.”

Návštěvníci stránek hodinky.tiscali.cz nejenže budou schopni používat a ovládat webovou kameru, ale navíc na nich naleznou širokou škálu informací o firmou Hibernia v současnosti nabízených kolekcích zboží a o připravovaných nabídkách nových produktů, stejně jako speciální on-line soutěže s možností vyhrát některé z luxusních hodinek, které společnost distribuuje.

V následujících týdnech a měsících bude Hibernia pozorně sledovat oblíbenost této nové interaktivní webové kamery mezi českými uživateli Internetu s ohledem na možnost rozšířit tento projekt do dalších z více než 80-ti maloobchodů v České republice, které nabízejí její kolekce hodinek, pokud se webová kamera v prodejně společnosti Bomott osvědčí jako úspěšný prostředek pro přilákání maloobchodních zákazníků.

Tiscali věří, že tato nová webová kamera firmy Hibernia vyvolá zájem nejen českých uživatelů Internetu, ale i dalších distributorů a maloobchodníků, kteří se snaží obohatit své současné firemní a e-businessové stránky o nový a dynamický prvek. „Potenciál web kamerové technologie přenést uživatele Internetu přímo do místa Vašeho obchodování je ohromující“, dodává Barrett. „Již brzy bychom se mohli dokonce setkat s on-line obchodním domem, ve kterém bude uživatel Internetu moci navštívit živě prostřednictvím Internetu celé reálně existující nákupní středisko.”

Než k tomu dojde, je nejlepším způsobem, jak nakupovat luxusní hodinky, jejich prohlížení prostřednictvím webové kamery? „S ohledem na rozměry a nádherné detaily hodinek, které nabízíme, je pravděpodobně stále nejlepší navštívit obchod Bomott v Kotvě a vidět je na vlastní oči“, říká Moreaux ze společnosti Hibernia. „A to je samozřejmě to, v co doufáme, že se stane poté, co lidé navštíví tento obchod prostřednictvím naší nové webové kamery“.

„Jako u každého nového projektu bude zajímavé sledovat, jak se rozvine“, poznamenává Barrett. „Doufáme, že nikomu nezkazíme překvapení, pokud návštěvník webové kamery uvidí, jak pro něj někdo kupuje dárek, zatímco si on obchod prohlíží on-line. Bude rovněž zajímavé vidět, jak zákazníci obchodu budou reagovat na kameru, na kterou jsme umístili štítek udávající internetovou adresu webové kamery. To dává této kameře další interaktivní aspekt a rozhodně předpokládáme, že někteří z návštěvníků obchodu budou volat svým přátelům prostřednictvím svých mobilních telefonů a budou jim říkat, ‚Hej, jdi na tuhle internetovou adresu a uvidíš mě, jak ti mávám!’“

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!