Retail Summit 2006, setkání špiček středoevropského obchodu (Top Hotel Praha, 7.-8.2. 2006), přivítá velmi vzácného hosta – evropského komisaře pro obchod Petera Mandelsona.
Peter Mandelson působí v této funkci od roku 2004 a zodpovídá za vnější obchodní politiku Evropské unie. Součástí jeho práce je vyjednávání obchodní politiky EU jménem 25 členských států. Vzhledem k tomu, že EU je největším světovým trhem se značnou globální obchodní silou, je obchodní politika EU významným nástrojem k vytváření ekonomické podoby světa, ve kterém žijeme. Komisař Mandelson tak představuje jednu z klíčových osobností utvářejících podobu současného obchodu v celosvětovém měřítku.
Své názory na obchodní politiku formuloval ve svém úvodním projevu v Evropském parlamentu v říjnu 2004, kdy mj. řekl: “Jsem přesvědčen, že správně uplatňovaná obchodní politika může zásadním způsobem přispět k ekonomickému rozvoji na celém světě. …. Liberalizace není cílem sama o sobě. Je to prostředek k vytvoření lepší a spravedlivější společnosti a k zlepšení života lidí.“
Peter Mandelson vystoupí v rámci panelové diskuse k budoucnosti českého trhu v kontextu Evropské unie. Společně s ním se této části Retail Summitu 2006 zúčastní klíčoví reprezentanti politické scény (premiér Jiří Paroubek a stínový ministr průmyslu a obchodu Martin Říman) a představitelé firem reprezentujících mezinárodní i nezávislý obchod a výrobu.
Retail Summit 2006 navazuje na tradici 11 úspěšných ročníků, zejména pak na setkání v roce 2005, jehož se zúčastnilo rekordních 940 delegátů. Akce se koná díky podpoře několika desítek firem a institucí. Zvláštní poděkování organizátorů patří komunikačnímu partneru – společnosti EUROTEL.
– red –