Domácí značka malých elektrospotřebičů ETA je druhou v pořadí, na kterou jsou Češi nejvíce hrdi. Ve svém oboru je stále nejlépe hodnocenou značkou na trhu a v neposlední řadě se opět umístila na 1. místě v průzkumu společnosti Reader’s Digest Výběr Dobrá značka.
Domácí elektrické spotřebiče vyráběné v Hlinsku v Čechách používají ochrannou známku ETA od roku 1960. Za 45 let své existence se zařadila se mezi nejvýznamnější tradiční české značky. Neztratila svůj kredit ani po nástupu renomovaných zahraničních značek na tuzemský trh. Potvrzují to ocenění a průzkumy letošního roku.
ETA patří k typicky českým značkám
„Čeští zákazníci věří starým, dobrým tuzemským značkám, mají rádi tuzemské producenty s tradicí a věří, že české značky jsou zárukou kvality,“ vyhodnotila výsledky svého listopadového výzkumu agentura Datamar. V žebříčku představitelů typicky českých značek, v němž respondenti odpovídali na otázku, na kterou značku jsou nejvíce hrdi, se ETA umístila na druhém místě se 16,5 % odpovědí za vedoucí značkou Škoda (51,8 %) a před značky Plzeňský Prazdroj (13,3 %), Baťa, Tesla a Budweiser/Budvar.
„Češi ani u tradičních značek netolerují nekvalitní, zastaralé nebo drahé výrobky. Proto Eta neustále přichází s novinkami ve vysoké kvalitě, se špičkovými parametry a s cenami odpovídajícími užitným vlastnostem,“ řekl Jiří Ondráček, generální ředitel Ety, a.s. Než společnost převzala název své značky, jmenovala se Elektropraga Hlinsko.
Pětkrát známější než Philips
Značka ETA není pozitivně hodnocena jen ve srovnání s tradičními českými značkami. Na trhu domácích spotřebičů jí v současné době konkuruje přes 30 převážně zahraničních značek. V průzkumu agentury TNS AISA z letošního roku se ETA v žebříčku spontánně nejlépe hodnocených značek malých kuchyňských elektrospotřebičů umístila na prvním místě se 48 % kladných odpovědí, s velkým náskokem před známými zahraničními značkami Moulinex (12 %), Philips (6%), Braun (6 %) i Bosch (3 %). V průzkumech agentury GfK spontánně nejznámějších značek je ETA na 1. místě u vysavačů prachu, varných konvic, napařovacích žehliček a mikrovlnných trub.
Letos již popáté se také značka ETA umístila na 1. pozici v průzkumu Dobrá značka v kategorii kuchyňské spotřebiče, organizovaného společností Reader´s Digest Výběr. Cílem průzkumu je zjistit, kterým spotřebitelským značkám lidé nejvíce důvěřují. Hodnotí se kvalita zboží, cena, design, péče o potřeby zákazníka, atd. Tohoto projektu, který patří svým zaměřením mezi nejvýznamnější svého druhu v Evropě, se zúčastnilo 24 832 oslovených.
O tom, že Eta neusíná na vavřínech, svědčí mj. její druhé místo mezi firmami, které letos bylo uděleno nejvíce užitných vzorů. Společnost Eta rovněž získala certifikát řízení jakosti ISO 9001:2000 pro všechny své činnosti, obdržela licenci na užívání značky Česká kvalita a získala hlavní cenu za nejlepší projekt v soutěži Awards 2004.
– toy –
Článek je uveřejněn ve spolupráci se serverem Svět hospodářství.