Brodivost 58 cm, maximální hmotnost přívěsu3,5 tuny… nový Touareg Kong byl opravdu všestranným pomocníkem filmařů při natáčení velkofilmu „King Kong“, který do českých kin přišel 15. prosince, pouhé dva dny po světové premiéře.
Výjimečný Touareg Kong, jehož uvedení na český trh je plánováno na první čtvrtletí roku 2006, se chlubí elegantním sportovním designem, vysokým cestovním komfortem a nejmodernějšími technologiemi. K charakteristickým rysům nového přírůstku řady Touareg patří především rozšířené prahy dveří v barvě karoserie, 19“ litá kola „Avignon“ s pneumatikami rozměru 275/45 R19, stříbřité prvky chránící spodek vozu vpředu a vzadu a kryty vnějších zpětných zrcátek ve stejném provedení nebo chromem přizdobená maska chladiče i spodní nasávací otvor v dolní části nárazníku. Atraktivní image dotváří dvojice oválných koncovek výfuků, stříbřité střešní nosiče a elegantní chromované lišty lemující boční okna. Každý model Touareg Kong má samozřejmě i osobité označení „King Kong“ na B-sloupku karoserie, které jej identifikuje jako oficiální vůz filmařského štábu.
Osobitý je i interiér Touaregu Kong: Kožená sedadla, obložení interiéru „Engine Spin“ a čtyřramenný kožený volant propůjčují vnitřnímu prostoru sportovní nádech. Vzadu sedící pasažéři mohou sledovat oblíbené filmy na sedmipalcovém displeji, který se vyklápí ze stropního obložení, o přenos zvuku se starají bezdrátová sluchátka. Atmosféru interiéru modelu Touareg Kong podporují i tónovaná skla zadních oken a dvojice držáků nápojů ve středové opěrce.
Do mimořádně bohaté výbavy modelů Touareg Kong patří mj. dvouzónová automatická klimatizace „Climatronic“, parkovací systém “parkpilot” vpředu i vzadu nebo mlhové světlomety. Na přání je možné výbavu modelu Touareg Kong obohatit např. o couvací kamerový systém nebo odpojitelné hydraulické stabilizátory, bi-xenonové světlomety, které se natáčejí spolu s řízením do zatáček.
V džungli – skutečné i té městské – Touareg Kong spoléhá nejenom na kompas standardně montovaný do stropní konzole, ale především na výkonné motory. Zákazníci mohou vybírat ze zážehových agregátů 3.2 V6 o výkonu 177 kW/241 k a 4.2 V8 o výkonu 228 kW/310 k. Maximální točivý moment těchto motorů 310 Nm, resp. 410 Nm.
V nabídce samozřejmě nechybějí ani vznětové motory TDI. Základním agregátem je pětiválcový turbodiesel, který z objemu 2,5 l dává výkon 128 kW/174 k a jehož točivý moment vrcholí na hodnotě 400 Nm. Vidlicový šestiválec V6 TDI se chlubí výkonem 165 kW/225 k a točivým momentem až 500 Nm. Špičku nabídky vznětových motorů tvoří vidlicový desetiválec V10 TDI o výkonu 230 kW/ 313 k, jehož točivý moment vrcholí na hodnotě 750 Nm.
– red –