Čeští zákazníci napojení na internet nakupují autem častěji než průměrný zákazník a upřednostňují hypermarkety a supermarkety proti diskontům a nezávislým prodejnám. Podle výzkumu společností INCOMA Research a GfK Praha jsou mezi internetovou populací zastoupeny především moderní segmenty zákazníků.
Většina obchodních řetězců by na českém trhu měla jiné postavení, kdyby zde žili pouze lidé pracující běžně s internetem. Česká internetová populace se vyznačuje moderními nákupními zvyklostmi, k nimž patří i běžné nakupování autem a preference velkoplošných prodejen. Zatímco průměrný zákazník utrácí nejčastěji v Kauflandu, Penny Marketu, Plusu či prodejnách spotřebních družstev, internetoví zákazníci mnohem více preferují hypermarkety Tesco či supermarkety Albert. Nadprůměrně si oblíbili i prodejny Globus, Interspar či Delvita. Pouze řetězec Kaufland si i u internetové populace udržel své postavení. Ještě větší rozdíly jsou v pořadí řetězců podle návštěvnosti (návštěva alespoň jednou za posledního půl roku). V celé české populaci vede žebříček i zde Kaufland, avšak u internetové populace jej předstihly hned dva konkurenti. Absolutní vedení získalo Tesco následované těsně Hypernovou. Výrazné jsou i preference supermarketů Albert, které skončily na čtvrtém místě za Kauflandem.
Je zajímavé, že i zákazníci s pravidelným přístupem k internetu navštěvují poměrně zřídka internetové stránky řetězců. Největší zkušenost mají zákazníci se stránkami Tesca, Hypernovy a Globusu, avšak žádnou z nich nenavštívilo více než 10 % zákazníků. Jak se zdá, rozvoj on-line komunikace se zákazníky české řetězce teprve čeká.