Podle předběžných výsledků lze v roce 2005 očekávat, že si OLMA, a.s. udrží svou pozici druhého nejvýznamnějšího výrobce mléčných výrobků v České republice. Výsledky 11 měsíců letošního roku hodnotí vedení společnosti při porovnání se stejným obdobím loňského roku jako stejně úspěšné a předpokládá dosažení obratu odpovídajícího roku 2004, tzn. přibližně 4,6 mld Kč.
V letošním roce akciová společnost OLMA investovala 45 mil. Kč, a to zejména do dostavby skladu MTZ (sklad obalového materiálu) včetně manipulační techniky a řídících systémů, dále do kompletace výrobních linek, sanitárních režimů a rozvoje výpočetní techniky.
Zároveň v průběhu tohoto roku rozšířila olomoucká mlékárna své obchodní aktivity do Maďarska a současně posílila své aktivity na polském a slovenském trhu. V těchto zemích byl její sortiment zastoupen především mlékem, jogurty a dezerty. V příštím roce OLMA, a.s. hodlá zahájit obchodní aktivity v Rakousku a Německu. Největší část exportu OLMA, a.s. směřovala do zemí třetího světa – jihovýchodní Asie a Afriky. Přitom podíl exportu na celkových tržbách firmy činí zhruba 30 %.
Podle údajů společnosti GfK, která provádí průzkum českého trhu, zaujímá společnost OLMA, a.s. v prodaném množství v kategorii jogurtů 2. místo, v kategorie jogurtových nápojů 1. místo, v kategorie pudinkových dezertů 1. místa a v kategorii tuků 2. místo.
Mezi nové produkty zavedené v uvedeném období na trh patřily: čerstvé mléko se šroubovatelným uzávěrem, Fruit action mléčný nápoj na bázi syrovátky, nová příchuť u jogurtu Florian Stracciatella a Revital aloe mléčný nápoj. O oblíbenosti a kvalitě mléčných produktů společnosti OLMA svědčí i řada letos získaných ocenění: např. nejdůvěryhodnější značka v ČR, Mlékárenský výrobek roku (Revital aloe vera a Next action), Výrobek olomouckého kraje (smetanový jogurt Pierot kokos-ananas), Zvláštní udělení „Výrobek OK“ (smetanový jogurt Pierot kokos-ananas).
– red –