Poštovní spořitelna zveřejnila svou strategii pro příštích 10 let. Cílem je stát se do roku 2015 jedničkou na trhu pro drobnou klientelu. Jako první banka v ČR nabídne Poštovní spořitelna mobilní bankovní poradce. Na trh uvede nové produkty, např. hypotéku. V delším časovém horizontu plánuje Poštovní spořitelna zavedení služby cash back pro své klienty.
Poštovní spořitelna je v současnosti se dvěma miliony klientů druhá největší banka na masovém trhu (mass retail market). „Být druhý nám rozhodně nestačí. Proto chceme během příštích let razantně atakovat pozici České spořitelny a stát se číslem jedna masovém trhu,“ uvedla Vlasta Dolanská, výkonná ředitelka Poštovní spořitelny. Poštovní spořitelna zvýší do deseti let počet svých klientů ze stávajících 2 milionů na 3 miliony.
Razantní růst tržních podílů plánuje Poštovní spořitelna také v depozitech a v oblasti úvěrů. Na trhu depozit chce Poštovní spořitelna růst ze stávajících 9,8 % na 18 % v roce 2015. V oblasti úvěrů plánuje Poštovní spořitelna růst svého tržního podílu ze stávajících 1,3 % na 10 % v roce 2015. Aby dosáhla těchto cílů uvede Poštovní spořitelna na trh nové produkty a nabídne klientům nejvíce přístupů k jejich financím.
Prvním z nových produktů je hypotéka, kterou Poštovní spořitelna uvede na trh na jaře 2006. „Hypoteční trh se rozvíjí velmi dynamicky a my chceme být u toho. Klientům nabídneme jednoduchost a velmi výhodný poměr kvality a ceny,“ řekla Vlasta Dolanská.
Poštovní spořitelna plánuje další produktové změny a nové produkty zejména v oblasti úvěrů. Své portfolio bude Poštovní spořitelna inovovat i v oblasti produktů pro mladé, kde již nyní patří k leaderům trhu.
Poštovní spořitelna nabídne klientům nejvíce přístupů k jejich financím. „Jako první banka v ČR zavedeme na jaře 2006 mobilní bankovní poradce. Dovezeme banku klientům až domů. Využíváme zde zkušeností z mateřské KBC. Pro finanční poradenství budeme využívat sítě ČMSS, sesterské společnosti ze Skupiny ČSOB,“ prohlásila Vlasta Dolanská. Mobilní bankovní poradci představují způsob kontaktu z bankou pro ty klienty, kteří si chtějí pořídit sofistikovanější produkty a přitom je nechtějí vyřizovat na pobočce Poštovní spořitelny nebo na poště.
Na českém trhu naprosto novou službou, na níž Poštovní spořitelna pracuje, je tzv. cash back. „Vzhledem k tomu, že někteří hráči na trhu blokují svými postoji zavedení této služby plošně, pracujeme na tom zavést cash back jen pro naše klienty. Zahájili jsme jednání s některými obchodníky o zavedení služby,“ řekla Vlasta Dolanská. „Zavedení služby ovšem není otázkou nejbližších několika měsíců, je to běh na delší trať,“ dodala.
Cash back umožní klientům při placení kartou současně požádat obchodníka o vydání další hotovosti z účtu, podobně jako kdyby vybírali z bankomatu. Tato služba není běžná ani v okolních státech, klienti ji ale mohou využít např. ve Velké Británii nebo Spojených státech.
Do konce příštího roku plánuje Poštovní spořitelna bezmála zdvojnásobit počet svých poboček – tzv. Finančních center. Ta slouží zejména pro prodej sofistikovaných produktů a produktů pro podnikatele. Jejich rolí je také být poradenskými centry. V současnosti má Poštovní spořitelna 12 Finančních center, na konci příštího roku jich bude 22.
Dominantní distribučním kanálem zůstává i nadále Česká pošta. Poštovní spořitelna bude pracovat na zlepšení servisu pro klienty. Od počátku roku 2006 totiž přebírá plnou odpovědnost za školení přepážkových pracovníků, kteří tak budou blíže k informacím.
Poštovní spořitelna rozšiřuje možnosti svého elektronického bankovnictví, které prochází razantním nárůstem zájmu klientů. Nyní využívá některý z kanálů elektronického bankovnictví více než čtvrt milionu klientů. Nárůst počtu uživatelů Max Internetbankingu PS dosahuje od počátku roku 245 %. Další expanzi plánuje Poštovní spořitelna i v síti svých bankomatů (tj. těch umístěných v budovách České pošty či ve Finančních centrech Poštovní spořitelny) – nyní jich má 100. Společně s bankomaty ČSOB mohou klienti Poštovní spořitelny vybírat za poplatek 5 Kč ve více než 550 bankomatech v ČR a ve 110 bankomatech v SR.
– red –