Největší světová chemická společnost BASF se sídlem v Německu hodlá do roku 2010 zvýšit v Evropě svůj odbyt z 1 miliardy na 2 miliardy eur (59,3 mld. Kč). Svou „Evropskou strategii 2010“ společnost nedávno představila na tiskové konferenci.
„Kořeny společnosti BASF jsou v Evropě,“ prohlásil Eggert Voscherau, místopředseda představenstva BASF AG.
Více než polovinu výnosů v chemických oborech společnost dosahuje na evropských trzích. Pracuje zde také většina zaměstnanců společnosti. „Je proto jedině logické, že BASF pro příští roky připravuje další rozvoj podnikání na domovském trhu,“ dodal E. Voscherau.
Tuto strategii mají podpořit investice v evropském regionu ve výši 1 miliardy eur. Zároveň však BASF přísně kontroluje své náklady. Již učiněná opatření v podnicích v domovském Ludwigshafenu přinesla úspory ve výši 480 mil. EUR, restrukturalizace evropských aktivit přinesla dalších 250 mil. EUR úspor ročně.
V hledáčku nových obchodních výbojů BASF je východní Evropa, v níž společnost „cítí ohromné příležitosti k růstu“, jak poznamenal Walter Seufert, prezident společnosti BASF pro Evropu. „Tento trend se odráží i v našich cílech: do roku 2010 chceme zdvojnásobit prodeje ve východní Evropě ze současné 1 miliardy eur na 2 miliardy,“ řekl Dr. Seufert.
Zaměření na tradiční evropské trhy potvrzují investice do akvizic a nového vybavení zdejších továren, které v 1. letošním pololetí stouply téměř o 10 % proti stejnému období loni na téměř 500 milionů eur. Společnost například nedávno koupila belgickou firmu HPPO.
Za letošní první pololetí BASF zvýšila tržby o 12,5 % ve srovnání se stejným obdobím loni na 20,66 mld. EUR, provozní zisk (na úrovní EBITDA) vzrostl o 21,6 % na 3,43 miliardy eur. Společnost zaměstnávala 81 tisíc lidí, přibližně o 5 % méně než v polovině minulého roku.
– das –
Článek je uveřejněn ve spolupráci se serverem Svět hospodářství.