Vítězové v deseti kategoriích ocenění GE Money Multiservis Obchodník roku 2005 byli určeni na základě průzkumu provedeného společností INCOMA Research. Průzkum proběhl letos v září a byl proveden prostřednictvím telefonického dotazování reprezentativního vzorku české populace ve věku 15 až 79 let o velikosti 1000 osob. Obchodníci byli rozděleni do dvou skupin, z nichž jedna byla dotazována spontánně (tam, kde je obchodníků hodně a jejich definice je jasná – prodejci nábytku, prodejci drogerie, prodejci elektro, prodejci textilu a obuvi, velkoobchod a cash&carry, internetový obchodník) a druhá s nápovědou (tam, kde je omezený počet obchodníků, ale jejich definice nebývá jasná – hypermarkety, supermarkety, hobbymarkety). Na základě výsledků průzkumu byli určeni vítězové jednotlivých kategorií:
- Hypermarket roku 2005: Kaufland
- Supermarket roku 2005: Albert
- Prodejce nábytku roku 2005: IKEA
- Hobbymarket roku 2005: OBI
- Prodejce drogistického zboží roku 2005: Teta
- Prodejce elektro roku 2005: OKAY
- Prodejce textilu a obuvi roku 2005: Baťa
- Velkoobchod a Cash&Carry roku 2005: Makro
- Internetový obchodník roku 2005: Internet Shops
- Držitel ocenění „Obchodník roku 2005“: OBI
Poslední, jedenáctá kategorie, byla věnována hlasování veřejnosti. Spotřebitelé prostřednictvím SMS a internetového formuláře hodnotili obchodníky známkami jako ve škole. V období od počátku června do konce září letošního roku bylo obchodníkům odevzdáno celkem 310 024 známek, což je více než čtyřnásobek loňského počtu. Vítězem v hlasování veřejnosti a nositelem titulu „Nejoblíbenější obchodník roku 2005“ se stal supermarket Delvita.
V letošním roce se jednalo již o třetí ročník ocenění pro nejlepší obchodníky GE Money Multiservis Obchodník roku. I přes krátké trvání si ocenění získalo značné renomé – samotní obchodníci jej přijali jako ceněnou odměnu a nástroj komunikace se zákazníky. Spotřebitelům naopak slouží ocenění jako užitečný barometr kvality služeb jednotlivých obchodních řetězců.
„GE Money Multiservis Obchodník roku je ocenění, které nabylo na velkém významu. Obchodní řetězce jsou tímto srovnáním kvality motivovány k dalšímu zvyšování standardu poskytovaných služeb, což přináší cenné výhody spotřebitelům. Ti se mohou snáze orientovat na trhu a použít označení GE Money Multiservis Obchodník roku 2005 jako cenné znamení prvotřídní kvality služeb a toho nejlepšího přístupu k zákazníkům,“ řekl Charlie Coode, generální ředitel společnosti GE Money Multiservis, generálního partnera ocenění.
„Zájem veřejnosti o hlasování ve třetím ročníku soutěže GE Money Multiservis Obchodník roku 2005 překonal všechna naše očekávání. Rekordní počet hlasů je důkazem, že už po krátké době svého trvání se toto ocenění zařadilo na stejnou úroveň, jakou mají ocenění MasterCard Banka roku nebo Credit Suisse Zaměstnavatel roku, které rovněž organizujeme,“ dodala Marie Lihánová, ředitelka divize Event Management společnosti Fincentrum Media.
Výsledky třetího ročníku ankety GE Money Multiservis Obchodník roku 2005 budou vyhlášeny na dnešním slavnostním večeru ve Slovanském domě v Praze. Slavnostního večera se tradičně zúčastní na čtyři stovky významných hostů z řad obchodníků, státní správy, akademické obce a médií.
Význam třetího ročníku ocenění zdůraznil i fakt, že osobní záštitu nad organizací ocenění převzal ministr průmyslu a obchodu Milan Urban. Vyhlašovatelem ocenění je Fincentrum Media, přední analyticko-poradenská společnost v ČR. Generálním partnerem ocenění je stejně jako v předchozích dvou ročnících společnost GE Money Multiservis, vedoucí poskytovatel služeb splátkového prodeje v ČR.
– red –