Akciová společnost ETA vstoupila do nového segmentu trhu elektrických spotřebičů – do elektrického ručního nářadí pro kutily. Pro tento druh výrobků zavádí novou značku ETAtool.
Jedná se výhradně o nářadí typu HOBBY pro kutily, i když některé výrobky se svými parametry a kvalitou přibližují nářadí profesionálnímu. Od září 2005 pod značkou ETAtool nabízí společnost 17 výrobků ručního nářadí ve firemních barvách žluté a šedé, resp. černé. Jedná se o 6 druhů vrtaček, 6 druhů brusek, 3 typy pil a po jedné horní fréze a horkovzdušné pistoli.
Nová značka ETAtool bude prezentována ve střední cenové kategorii segmentu hobby, v pásmu od 800 do 3000 Kč doporučených maloobchodních cen. Svými parametry, kvalitou, provozní životností a poprodejními službami se chce ETAtool odlišit od levných no name značek s převážně nízkou kvalitou výrobků. Nářadí ETAtool bude prodáváno ve všech 45 firemních prodejnách ETA Elektro, v prodejnách Elektro specialistů a nezávislých hobby specialistů. Na všechno nářadí je zajištěn záruční servis a budou vytvořeny podmínky i pro pozáruční opravy. Náhradní díly bude dodávat, vedle prodejní sítě hotových výrobků, i firemní zásilková služba.
Při vstupu na trh elektrického ručního nářadí využívá firma všeobecně známou, osvědčenou a zavedenou značku ETA se silným atributem spolehlivosti a kvality. Prostor na českém trhu je pro dalšího prodejce podle firemního marketingového průzkumu dostatečný. Potvrzuje to i analýza vybavenosti domácností nástroji a přístroji pro potřeby různých řemeslných prací, provedená v roce 2000 firmou STEMMARK. Konstatuje se v ní:
„Shodně polovina domácností je vybavena sadou ručního nářadí a elektrickou vrtačkou, necelá 1/5 domácností je shodně vybavena elektrickou či motorovou pilou a elektrickou bruskou. Poměrně vzácným nástrojem pro potřeby domácích řemeslných prací a úprav zůstává horkovzdušný odstraňovač starých nátěrů (6%) a elektrický hoblík (5%).“
Vstup do nových segmentů trhu vyplývá z nové strategie firmy v oblasti inovace, kterou společnost vyhlásila v roce 2003. Spočívá v tom, že vedle tradičních produktů pro kvalitní úklid a vaření bude ETA nabízet svým zákazníkům stále více produktů z oblasti péče o zdraví, zlepšení komfortu bydlení a bude vstupovat i do dalších segmentů, které dříve neměla v nabídce. Od loňského roku postupně do prodejního sortimentu ETA přibyly např. klimatizační jednotky, halogenové ohřívače, letní ventilátory, digitální kuchyňské a osobní váhy, pekárny chleba, zastřihovače vlasů, holící strojky a další. Vstup do nového segmentu trhu – elektrického ručního nářadí pro kutily – je jednou z nejvýznamnějších změn v tomto záměru.
– red –