Vedení německé komunikační skupiny Serviceplan může být prozatím spokojeno. Už jen jméno agentury, z které přestupuje její nový ředitel obchodní a poradenské sekce, vyvolává přinejmenším publicitu. Na řízení agentury Serviceplan Dialog se totiž bude nově spolupodílet Thomas Aichelmann, který doposud zastával pozici ředitele německé pobočky skupiny Wunderman. Název konkurenta je jistě známý každému, kdo někdy slyšel o přímém marketingu. Zdá se, že v oblasti marketingových komunikací dochází k přesunu sil směrem od klasické reklamy. „Dialogový [nebo-li přímý] marketing je v posledních letech nejdynamičtější marketingovou disciplínou,“ potvrzuje Aichelmann.
Trend příklonu k přímému marketingu dokládají i výdaje firem v oblasti marketingových komunikací. Zatím je podle výzkumu společnosti AC Nielsen přímý marketing u německých společností co se týká výdajů na jednotlivé instrumenty marketingové komunikace na čtvrtém místě, lze však očekávat další posílení. V době, kdy klasické komunikační kanály jako např. televizní reklama selhávají, je nutné hledat další příležitosti, jak se dostat k zákazníkovi. Podle studie společnosti mediaedge:cia nazvané „Connecting with the new consumer“ (Spojení s novým spotřebitelem) odmítá televizní reklamu v Německu a ve Španělsku vědomě přes 50 % diváků. Vysoký rozptyl, vysoké náklady a nyní záměrné ignorování televizní reklamy ve spojení s digitálními rekordéry, které umožňují záplavě spotů uniknout, nutí zadavatele reklam přemýšlet o změně.
Nese to s sebou ovšem další efekt. Agentury se musí rozhodnout, jakým směrem se vydají. Podle výzkumu provedeného společností Burrack NB-Advice se zadavatelé přestávají spokojovat s „všeobecným“ přístupem full-servisových agentur a požadují specializované, do hloubky jdoucí znalosti a samozřejmě následně schopnost tyto znalosti využít v praxi. Serviceplan Dialog má například ambice stát se agenturou, která bude nabízet přístup k zákazníkovi pomocí vícero kanálů jako je online nebo mobilní marketing. Podle nejnovějších zpráv zadavatelé očekávají od agentur jednoznačnější poziční strategii, než doposud. Komunikační společnosti tak budou pravděpodobně vedle tlaku na cenu ze strany zadavatelů čelit i požadavkům týkajících se specializace a specifického know-how. Firmy si totiž uvědomují, že se nemusí spoléhat pouze na klasickou reklamu a hledají cesty, jak se vymanit z „reklamních bloků“. V oblasti marketingové komunikace obecně můžeme tedy doufat v zajímavý vývoj.