Soutěž John Caples International Awards otevírá letos osmadvacátý ročník.Znovu nastává šance pro české direkt marketéry uplatnit své práce na mezinárodní scéně.
Termín přihlášek se letos uzavírá 30.září.Práce přihlášené do 24.září získávají slevu na vstupním poplatku.Zástupcem soutěže v Ceské republice je Petr Frey, ředitel společnosti Draft Prague. Caples jsou považovány za nejprestižnější kreativní soutěž pro direct marketing, za ní následují newyorské Echo a Cannes Direct. Veškeré informace včetně přihlášky je možné získat na www.caples.org
Další ročník se bude konat opět tradičně ve Spojených státech a bude ve znamení rozšíření účasti o další země jako např.Polsko, Maďarsko a Slovensko.Struktura kategorií soutěže odráží aktuální stav direct marketingového průmyslu ve světe. Právě to děla tuto soutěž tím čím opravdu je, přehlídkou invence a kreativity ve svém oboru. Přehlídkou prací, které dokázaly naplnit heslo soutěže: „Awarding Creative Problem Solving…“ Vlastní soutěž stále více překračuje hranice Spojených států. Pro letošní ročník bylo jmenováno 41 Country Chairperson ze stejného počtu zemí.Tuto pozici na sebe vzali především ředitelé významných direct marketingových společností např.BBDO, Draft, Grey Worldwide, Ogilvy One, MEGA Direct, Russia Direct a další
Účast českých agentur se datuje od loňského ročníku, kdy se na short listě objevily v kategorii direct mailu práce Dimaru a Cortexu a v kategorii DRTV také spot pražského Lowe. Významnější úspěch však přišel až letos. Letošní ročník vynesl na short list opět Dimar, a také Proximity Prague, která si nakonec odnesla 3.místo v kategorii „Multi-Media.Business-Campaign-Non Profit“ , za kampaň „Skákací panák“ realizovanou pro Fond ohrožených dětí.To vše ukazuje, že český direct marketing se může prosadit i v celosvětové konkurenci. To, že na tuto kreativní přehlídku skutečně patří dokázali zástupci Proximity Prague i svými výroky. „ Použijete nejpřímější možnou formu komunikace – osobní zásilku. Doplníte ji relativně novým médiem, jakým je chodník v parku, přes který chodí maminky s kočárky na procházku. Pak napíšete takový dopis, že jej adresát bude chtít dočíst do konce a uděláte alespoň jednu nezvyklou věc. Potisknete obyčejný kámen. Možná je to návod.“ řekl kreativní ředitel Pavel Staněk.
Vlastní soutěž má již velmi propracované soutěžní kategorie, které jsou dále děleny podle nákladů na kampaň. Poměrně široká otevřenost těchto kategorií umožňuje pokrýt celou škálu oblasti direct marketingu.
Hlavní kategorie:
- DRTV- TV spot s přímou responzí
- TV Infomercial
- Radio spot vyžadující přímou responzi
- Tiskový inzerát zahrnující URL, free number a odpovědní mechanizmus
- Direct Mail
- Katalog
- Alternativní Media
- Out of Home
- On-line Inzerát
- Neziskové kampaně
- Webové stránky
příp.celé kampaně v jednom nebo více mediích.
Přístup boardu ředitelů soutěže je také vcelku kreativní. Kategorie o které byl v minulosti malý zájem, byly odstraněny.V „přeplněných“ kategoriích naopak přibylo např.rozlišení standardních přímých poštovních zásilek, rozměrných přímých poštovních zásilek a televizních reklamních spotů podle rozpočtu na jejich výrobu.Trend otevřenosti drží i přihlašovací poplatky, jsou od 125 do 235 USD.
Nejprestižnější ocenění soutěže je “ The Best in Show“. Tu porotci poprvé v historii soutěže v minulém ročníku udělili dvakrát! Obě získaly agentury ze sítě Proximity.Proximity London za kampaň pro klienta Save the Children s názvem“Skip a Treat”, která zároveň získala 1.místo v kategorii“ Consumer Non-Profit Multi-media campaign“. Nejprestižnější ocenění získala také Proximity BBDO France za kampaň nazvanou “wemissyou.com” v kategorii“ Business Single Medium campaign“.
– pk –