Průmysl

OLMA investuje do rozvoje

Olomoucká mlékárna OLMA, a.s., druhý největší producent českého mlékárenského průmyslu, investovala za poslední čtyři roky do nových technologií několik stovek milionů korun.

Z toho investice za rok 2004 dosáhly výše 168 mil. Kč a směřovaly především do neustálého zlepšování kvality mléčných produktů. Podstatná část investic byla použita do technologie zpracovatelských a výrobních linek, chlazeného skladu hotových výrobků a dále do stavby skladu MTZ (sklad obalového materiálu). Cílem kontinuálních investic společnosti OLMA je nejen udržení pozice na domácím trhu, ale také dosažení konkurenceschopnosti na zahraničních trzích, zejména v Evropě. V letošním roce předpokládá mlékárna OLMA, a.s. investice ve výši 45 mil Kč, zejména do dostavby skladu MTZ včetně manipulační techniky a řídících systémů. Další investiční prostředky budou směřovat do kompletace výrobních linek, sanitárních režimů a rozvoje výpočetní techniky.

S ohledem na předpokládaný růst objemu výroby a zároveň ekonomické a technologické tlaky na zvyšování velikosti výrobních dávek musela mlékárna OLMA, a.s. vyřešit skladování a expedici hotových výrobků. Zmodernizovaný chlazený sklad od firmy SCHÄFER je schopen pojmout 2 800 palet hotových výrobků (což je 7 mil. ks jogurtů), které je možné chladit na teplotu 6-4 °C. O důrazu, který OLMA, a.s. klade na kvalitu své výroby a produktů svědčí systém ISO9001 a HACCP, který je ve společnosti zaveden již od roku 1999 „Znamená to, že každá výroba je důkladně vzorkována a podrobena testům od fyzikálně chemických vlastností po mikrobiologické, zátěžově simulující dobu trvanlivosti.“ sdělila Ing. Jana Skokánková z útvaru jakosti společnosti OLMA a dodává: „snažíme se při zachování rozumné výše cen o co nejvyšší kvality výrobků. Dáváme přednost vyššímu podílu ovoce, přirozenému chuťovému profilu, vyhýbáme se problematickým aditivům a zbytečné „chemizaci“ našich výrobků.“

– red –

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!