Od počátku srpna mění opavský Ostroj své oficiální obchodní jméno na OSTROJ a.s. Z názvu tak byla vypuštěna druhá část obsahující název města Opava. Společnost už v předstihu připravila také změnu logotypu.
O změně obchodního jména rozhodlo 24. června letošního roku představenstvo společnosti. „Změna, kterou jsme provedli především přiblíží skutečné obchodní jméno společnosti ochranné známce OSTROJ, jejíž tradice sahá až do roku 1949“ komentuje rozhodnutí představenstva jeho předseda a generální ředitel OSTROJe Ing. Vladimír Trochta. Podle jeho slov je nový zkrácený název také lépe využitelný a srozumitelný na zahraničních trzích. V zahraničí, kam nyní OSTROJ zaměřuje hlavní těžiště své obchodní činnosti, přitom není zvykem uvádět v názvu firmy místopisné označení. „Rozhodně nám nejde o to, abychom si usnadnili cestu ke změně sídla společnosti! Do Opavy zkrátka patříme,“ dodává Trochta.
Už v předstihu dokončilo brněnské grafické studio Atelier Tomson také nový grafický manuál Ostroje a s ním i úpravu designu loga společnosti. Design logotypu a celého vizuálu je technický a historizující. Jeho základem jsou původní firemní barvy a ochranná známka. Autor grafického řešení Ing. Arch. Tomáš Sitar pak dodává: „ Co se týče logotypu, vycházel jsem z původní značky, která je ale nyní upravena tak, aby připomínala pravděpodobný záměr autora, tedy stylizaci písmena „O“! Tento záměr byl ale narušen užitím šipek, respektive jejich špatnou orientací, Výsledkem tak spíše bylo písmeno „S“. Proto jsem užil podkladní elipsy se širokým obtahem umístěné v obdélníku… Firemní písmo je technické ale také soudobé“.
– red –