ETA a.s. prodala v prvním pololetí tohoto roku přes 550 tis. kusů elektrických spotřebičů pro domácnost. Je to o 54 tis. kusů, tj. o 13,4 %, více než ve stejném období minulého roku. Ke stejnému růstu prodeje v kusech došlo na vnitřním trhu i na export. Export představoval 45 % celkového prodeje. Víc jak třetina exportních dodávek odešla na Slovensko, kde se prodej v prvním pololetí zvýšil dokonce o 17 %.
Z jednotlivých druhů výrobků v prvním pololetí 2005 nejvíce vzrostl prodej vlasové techniky, a to o 43 %. Tyto spotřebiče se tak staly nejprodávanějším sortimentem firmy. Patří sem vysoušeče vlasů, teplovzdušné kartáče, krepovací kleště, klešťové kulmy. Koncem minulého roku byl dán úspěšně do prodeje zcela nový druh výrobku z této oblasti – zastřihovače vlasů. K růstu prodeje vlasové techniky došlo zejména ve vývozu. Největší export byl do Maďarska, na Slovensko a do Polska.
Na vnitřním trhu jejich prodej stagnoval. V ČR naproti tomu nejvíce vzrostl prodej rychlovarných konvic – o 42 %. Zařadily se tak na za vysavače, jako třetí nejprodávanější spotřebič značky. V sortimentu varných konvic je ETA na českém trhu podle tržeb vedoucí značkou. Vsadila na široký sortiment ve všech cenových skupinách a dominuje zejména ve středním a vyšším cenovém pásmu s kvalitními konvicemi v nerezovém provedení. Celkem jich nabízí 19 modelů.
Pozitivní vliv inovace na růst tržeb ukazuje i to, že na třetí místo s největším přírůstkem prodeje se dostaly elektrické zastřihovače a holicí strojky, které ETA začala prodávat teprve koncem minulého roku. Nový sortiment se hned zařadil mezi výrobky s desetitisícovou sérií prodeje. Na dalších místech podle přírůstku prodeje jsou další loňské novinky: digitální kuchyňské a osobní váhy. V obou případech rostly rychleji dodávky na export.
Z jednotlivých odbytových kanálů na vnitřním trhu se v prvním pololetí nejvíce zvýšil prodej v podnikové maloobchodní síti, a to o pětinu. Řetězec ETA ELEKTRO má 45 prodejen po celé republice. Z toho je jich 5 v Praze, 2 v Hlinsku (1 prodejna s obsluhou, 1 internetová prodejna se zásilkovou službou) a 2 v Brně. Podílí se na tuzemském prodeji 20 %. Pozitivní vliv na tržby zde má Zákaznický klub ETA. Členem se může stát každý kdo si koupí minimálně dva hotové výrobky v celkové hodnotě nad 1000 Kč a vyplní přihlášku. V současné době ETA registruje téměř 3000 členů. Výhodou členství jsou zejména slevy cen při nákupu dalších výrobků.
– red –