Farmaceutické firmy mohou nyní prodávat své přípravky s rádiovými štítky, které zabrání padělání léků. Společnost Siemens nabízí ve spolupráci s výrobcem obalových materiálů Limmatdruck/Zeiler řešení, které umožňuje připevnění štítků RFID (Radio Frequency Identification) na vnější obaly nebo samotné produkty. Řešení zahrnuje poradenství, integraci IT, čtecí zařízení a obalové materiály s rádiovými čipy.
Ze statistik vyplývá, že každý desátý lék se stává předmětem padělání a každoročně se ztratí léky v hodnotě zhruba 40 miliard dolarů. Farmaceutické firmy nyní mohou problém řešit bezkontaktními rádiovými etiketami, které nabízejí řadu výhod – vysokou úroveň ochrany před paděláním, transparentní logistické procesy a určování pozice, automatickou správu skladu, doložitelnost nepřerušených chladících řetězců, efektivní plánování výroby a lepší správu vráceného zboží.
Společně se švýcarským výrobcem specializovaných obalových materiálů Limmatdruck/Zeiler, který je výhradním dodavatelem společnosti Roche, nabízí Siemens komplexní řešení RFID pro farmaceutický průmysl. Podle ceny konkrétních léků jsou čipy připevňovány buď na vnější obalové materiály, nebo na balení jednotlivých produktů, ampulí či injekčních stříkaček. Siemens Business Services zajišťuje analýzu proveditelnosti a ziskovosti, procesní poradenství a integraci IT, divize Automatizace a pohony společnosti Siemens dodává čipy a odpovídající vysokofrekvenční čtecí a zapisovací zařízení (pracuje na úrovni 13,56 MHz) a Limmatdruck/Zeiler je dodavatelem obalových materiálů a balicích strojů.
Siemens patří mezi přední světové dodavatele řešení RFID a je současně jedinou společností, která nabízí služby pro celý hodnotový řetězec rádiové identifikace zboží. Komplexní řešení zahrnuje technologii toku materiálů, transpondéry, čtecí a zapisovací zařízení založená na moderní UHF technologii, procesní poradenství, systémovou integraci, řízení projektů a zajištění provozu nainstalovaných technologií RFID. Siemens realizoval implementaci řešení RFID například pro společnosti Kaufhof a Otto a je rovněž členem projektu Future Store společnosti Metro Group, která se podílí na definování norem rádiové identifikace zboží.
– red –