Čedok a Fischer jsou českou internetovou populací hodnoceny nejlépe ze všech cestovních kanceláří. Vyplývá to z výzkumu Online léto 2005, zaměřeného na využití internetu v souvislosti s létem a letní dovolenou/ prázdninami.
Výzkum zjišťoval, kdy se internetoví uživatelé o způsobu trávení svého letního volna rozhodují, jak jim k tomu pomáhá internet, jaká jsou kritéria výběru zájezdu/ubytování nebo letenek přes internet nebo s jakou cestovní kanceláří mají nejlepší zkušenost. Navíc bylo analyzováno a hodnoceno na třicet konkrétních cestovních kanceláří a internetových prodejců, vč. spokojenosti s jejich službami. Čedok a Fischer jsou českou internetovou populací hodnoceny nejlépe ze všech cestovních kanceláří.
Rozhodování o způsobu trávení letního volna se ukázalo být záležitostí téměř „celoroční“.
Graf: Kdy se obvykle rozhodujete o způsobu trávení své letní dovolené/prázdnin?
Čtvrtina internetových uživatelů plánuje dovolenou/prázdniny již v zimních měsících nebo dokonce ještě dříve. Rozhodujícími měsíci se jeví březen – květen, kdy se rozhoduje 41 % dotázaných. Těch, kteří rozhodování nechají na prázdninové měsíce, jsou pouze 4 %. Téměř třetina dotázaných své letní volno neplánuje nebo se rozhoduje na základě cenových akcí apod. Pouze 2 % uživatelů přiznávají, že letní volno nemívají vůbec.
A k čemu uživatelé internet v souvislosti s letošním letním volnem využívají? Více než polovina uživatelů již v době dotazování (konec května) vyhledávala letenky, jízdenky, o něco méně pak informace o zahraniční dovolené/prázdninách. Více než třetina dotázaných využila internet pro vyhledávání informací o tuzemské dovolené/prázdninách nebo ke komunikaci e-mailem s cestovní kanceláří/hotelem. Můžeme časově odlišit, které online činnosti byly aktuální před dotazováním nebo ke kterým se respondenti naopak teprve chystají.
Výzkum dotázal 500 internetových uživatelů ve věku 15-79 let. Zpráva z výzkumu je volně prodejnou studií GfK Praha.