Knihy

Kniha „10 smrtelných marketingových hříchů“

Kotlerova kniha „10 smrtelných marketingových hříchů „ vychází z mnohaletých zkušeností autora z práce s konzultantskými firmami i s jednotlivými klienty. Závěry, ke kterým při analýze příčin potíží firem dospěl, byly formulovány na základě marketingového auditu u více než pětasedmdesáti obchodních firem.

Tato kniha je napsána stručně, někdy až heslovitě. Autor vyjádřil aktuální příčiny problémů seznamem 10-ti bodů. Tyto příčiny jsou v jednotlivých kapitolách postupně analyzovány. K 10-ti bodům vyjadřujícím příčiny je v závěru knihy přiřazeno 10 bodů doporučení.

Marketingoví odborníci současných podniků jsou nuceni pro své firmy vyhledávat nové marketingové příležitosti, svědomitě provádět segmentaci trhu, targeting a positioning. Ne všude a zdaleka ne všem se to daří. Nedostatky v marketingu firem mají mnohdy za následek vznik kritických situací. Podmínkou nápravy je poznání a analýza příčin nedostatků. Podle řady nových literárních zdrojů marketing jako takový postupně přichází o svoji původní úlohu. Je „redukován“ z původních „4P“ na jediné „P“ – na komunikační politiku, zejména na jednu její součást, tj. na podporu prodeje. Tato „redukce“ však vůbec neznamená oslabení významu marketingu, ani zjednodušení jeho problematiky, právě naopak. Teorie marketingu je již poměrně přesně vybudována. Marketingová praxe za ní však často zaostává.

Například v prvním hříchu se autor Philip Kotler věnuje firmám, které nejsou dostatečně orientované na trh a nejsou dostatečně řízeny zákazníky. Kotler popisuje základní chyby, například nesprávně vymezené priority u zvolených tržních segmentů. Řada firem rozlišuje různé tržní segmenty a pro každý připravuje speciální nabídku. Otázka zní, zda je firma schopna vyhodnotit atraktivnost každého segmentu. Dává některým segmentům přednost a přesouvá investované prostředky k těm zákazníkům, kteří ji přinášejí vyšší zisk? V knize je doporučeno se orientovat na nejmodernější metody segmentace, důležitým segmentům je třeba věnovat zřetelnou prioritu. Navíc je nutné, aby byli správně instruováni prodejci, kteří by měli znát odlišnosti jednotlivých segmentů a podle toho by měli upravit svoji nabídku.

V dalších 9 dílech knihy se autor věnuje ostatním častým marketingovým chybám, kterých se firmy dopouštějí.

Kniha může pomoci majitelům malých a středních firem a ředitelům marketingu si uvědomit souvislosti mezi jednotlivými částmi marketingového mixu a zjednat nápravu tak, aby se firma stala marketingově orientovanou.

Kniha vyšla v nakladatelství Grada Publishing.

17×24 cm, pevná vazba, 140 stran
198 Kč, ISBN 80-247-0969-4

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!