Cílem knihy zkušených odborníků Karla Havlíčka a Milana Kašíka Marketingové řízení malých a středních podniků, která vychází jako nový svazek edice „Malé a střední podnikání“, je ukázat možnosti (a ovšem také zvláštnosti) marketingového řízení malých a středních podniků, zejména v jeho propojení s řízením obchodních činností, neboť funkce marketingu a obchodu bývají v praxi malých a středních podniků velice často organizačně i personálně sloučeny.
Tomu odpovídá i důraz knihy na praktické otázky tvorby a realizace marketingové a obchodní strategie, marketingového a obchodního plánování a řízení obchodních aktivit v malém a středním podniku (mimořádně přínosnou je v tomto směru příloha knihy, kterou tvoří příklad marketingového plánu výrobního podniku, jenž vychází z pozměněných podkladů skutečného podniku).
Významným znakem autorského přístupu je celistvost pojetí problematiky. Tvorbu marketingové a obchodní strategie malého a středního podniku vřazují do kontextu strategického řízení a posloupnosti dalších oborových strategií (finanční, výrobní, personální) podniku. Podobně se tento autorský zřetel projevuje i v důrazu na téma inovace a kvality v marketingovém řízení MSP, role marketingových útvarů v inovačních aktivitách a řízení kvality jako marketingového nástroje.
Autoři publikace do svého pojetí marketingového řízení malého a středního podniku promítají i zásady integrované marketingové komunikace a nejnovější poznatky moderního vztahového marketingu, resp. řízení vztahů se zákazníky. Značnou pozornost věnují i internetu jako marketingovému médiu i pracovnímu nástroji malého a středního podniku.
Neopomíjejí samozřejmě ani osvětlení „základů“ (volba produktových skupin, výzkum a segmentace trhu, určení cenové strategie, volba distribučních cest, volba optimální komunikační strategie atd.), bez nichž je tvorba účinné marketingové koncepce nepředstavitelná.
Manažerům a majitelům malých a středních podniků se tak dostává další ucelené pomůcky, která jim umožní rychlou orientaci jak v teoretických, tak i v praktických problémech této velice důležité funkční oblasti podnikového řízení – řízení marketingových činností.
Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (1969)
V současnosti je ředitelem pro obchodní a marketingovou strategii holdingu Sindat Group a jako člen vrcholového vedení holdingu pracuje v několika správních orgánech společností skupiny. Je zakladatelem a místopředsedou představenstva Asociace malých a středních podniků ČR a jejím zástupcem v orgánech UEAPME při EU. Přednáší na českých a zahraničních vysokých školách. Na VŠE v Praze obhájil titul Ph.D. s prací věnovanou strategickému řízení malých a středních podniků. Je spoluautorem několika publikací se zaměřením na podnikový marketing a management a pravidelně publikuje v odborném tisku.
Doc. Ing. Milan Kašík, CSc. (1948)
Od počátku své profesní dráhy na UK v Praze se zabývá teorií a praxí médií a marketingové komunikace. Později působil v oblasti PR, v oblasti komunikací získal pedagogickou hodnost docenta. Deset let pracoval v manažerských funkcích v divizi odborného tisku vydavatelství Economia. Svůj odborný záběr rozšířil o vztahový marketing a integrovanou marketingovou komunikaci. Stál u zrodu Asociace malých a středních podniků. Marketing přednášel na Open University Business School, kterou také v ČR řídil. Dnes působí na Vysoké škole finanční správní, spolupracuje s podniky a pravidelně publikuje v odborném tisku.
Kniha vyšla v nakladatelství Management Press.
brož., 145 x 205 mm, 172 str.,
doporučená cena 260 Kč, obj. číslo 0428, ISBN 80-7261-120-8