Server google.com si drží stabilně největší podíl na trhu (dle počtu zobrazených stran a v sektoru zahraničních webů) mezi českými uživateli internetu staršími 15 let a připojujícími se k internetu ze zaměstnání nebo z domova. Je následován portálem yahoo.com a msn.com. Media Microsoftu jsou v TOP 10 zastoupena hned 4x a to službami msn.com, microsoft.com, passport.net a passport.com. V TOP 10 se na 5 místě umístila populární služba „instant messagingu“ icq.com.
Mezi TOP 5 mezi zahraničními portály, pouze yahoo.com a icq.com přitáhl více žen než mužů. Ostatní media byla více atraktivní pro muže.
Z pohledu vzdělání jsou profily mezi zahraničními médii více či méně podobné, kromě icq.com, který je službou mladých, kteří ještě nedostudovali a proto na něm registrujeme největší podíl uživatelů se základním vzděláním. Největší podíl vysokoškoláků získal portál yahoo.com, následovaný vyhledávačm google.com a portálem msn.com.
Uvedený výzkum je založen na měření českého internetu společností iAudit int.
– red –