V posledních letech se volná distribuce deníku Metro setkávala stále častěji s problémem nemožnosti kontroly distribučního procesu. Jak uvedl generální ředitel deníku Metro Fred Gabrielson: „Někteří spoluobčané hromadně odebírali ze samoobslužných distribučních stojanů větší počet výtisků a následně je distribuovali do nemocnic, svým známým a podobně. Na klíčovou cílovou skupinu našich čtenářů, což jsou lidé ekonomicky aktivní a lidé do čtyřiceti let, pak mnohdy výtisky vůbec nezbyly.“
Z důvodu omezení tohoto negativního jevu Metro přistoupilo k radikální změně distribuce. Nově do systému rozdělování výtisků vstupuje lidský element v podobě kamelota kolportéra (ručního distributora). V současné době je deník Metro nadále distribuován zdarma prostřednictvím 125 kamelotů, kteří jsou oblečeni v typické žluté a jejich práci denně kontroluje 10 supervizorů ve stanicích Metra. Stojanová distribuce zůstala zachována především v administrativních centrech a restauracích rychlého občerstvení, kde se hamižnost některých zájemců vůbec neprojevuje či alespoň ne v tak velkém rozsahu.
Nová filozofie distribuce spočívá ve sloganu: „Každému po jednom“, jak uvedl Aleš Pýcha, marketingový manažer společnosti METRO Česká republika a.s. Ruční distribuce probíhá každý všední den od 7:00 do 9:00, včetně stojanové distribuce, celkem na 250 distribučních místech v Praze. Od nového způsobu distribuce se očekává vytvoření potřeby „vzájemného půjčování si výtisku novin Metro a tudíž výrazné zvýšení absolutního počtu čtenářů. Dalším přínosem nového způsobu distribuce je selektivnost, která umožňuje lépe ovlivňovat sociodemografickou strukturu čtenářů.
– red –