V minulém roce se počet nakupujících přes internet (neboli online) zvýšil o 2 miliony, a dosáhl počtu 25,2 milionů nakupujících. V současné době nakupuje na internetu téměř polovina občanů Německa ve věku 14 – 69 let. Podle posledních výsledků výzkumu společnosti ENIGMA GfK na téma online nakupování byl v kategoriích produkty a služby zaznamenán nejvyšší nárůst v objemu nákupů léků a dovolené.
Internetové nákupy jsou stále oblíbenější. Počet spotřebitelů nakupujících online se ve srovnání s předcházejícím rokem zvýšil o 2 miliony a dosáhl počtu 25,2 milionů nakupujících. Toto číslo odpovídá 46 % německé populace ve věku 14 – 69 let. Tempo růstu trhu se ovšem zpomaluje, neboť v předchozím roce se počet spotřebitelů nakupujících přes internet zvýšil o 3 miliony.
Celkem 1,7 milionů spotřebitelů si v roce 2004 koupilo léky přes internet, což je téměř dvojnásobný počet ve srovnání s předcházejícím rokem. Tento tržní segment zaznamenal nejvyšší tempo nárůstu u online nákupů, a to především v důsledku nastartovaných reforem zdravotnického systému v Německu (GMG). V rámci těchto reforem se na začátku roku 2004 podařilo vytyčit právní rámec pro online lékárny fungující na území Německa. Druhý největší tržní nárůst zaznamenal turismus. Počet uživatelů internetu, kteří si rezervovali dovolenou online, se od minulého roku zvýšil o 42 % a dosáhl tak výše 2,6 milionů turistů.
Internetové obchody eBay a Amazon jsou v čele
Nejčastěji doporučované webové stránky pro online nakupování jsou eBay a Amazon. Tyto internetové obchody v současné době vytvářejí benchmark v oblasti online nakupování a oba dva mají výrazně nejvyšší počet doporučení pro nákupy přes internet.
Podle výsledků šetření na téma online nakupování v roce 2005 se počet spotřebitelů, kteří si vyberou možnost nakupovat online, zcela jistě ještě zvýší. Výzkum uvádí také informace o tom, kde mohou poskytovatelé připojení k internetu najít největší příležitosti k obchodnímu růstu.
Výzkum
Společnost ENIGMA GfK provádí výzkum Online shopping survey (OSS) jako pravidelné roční šetření. Letošní průzkum proběhl v lednu a únoru. Dotazován byl vzorek německé internetové populace ve věku 14-69 let o velikosti 1 039 respondentů. V telefonickém dotazování společnost ENIGMA zjišťovala využití internetu za účelem nákupu 29 výrobků, služeb a plateb za stahování hudby.