V uplynulém roce vykázaly všechny klíčové indikátory hospodářských výsledků dvojciferný růst a to včetně celkového počtu transakcí provedených kartami Visa, který vzrostl o 16 procent na hranici 10 miliard. Držitelé karet v roce 2001 utratili celkem 683 miliard EUR, celkový počet karet pak vzrostl o 10 procent na více než 194,5 milionů.
Výrazný růst vykázaly všechny produkty značky Visa. Celkové výdaje prostřednictvím debetních karet dosáhly 478 miliard EUR (meziroční nárůst o 18,4 %), u kreditních produktů Visa pak 183,5 miliard EUR (meziroční nárůst o 14,6 %).
Na obchodních místech – kde platební karty pozvolna vytlačují hotovost a šeky – vzrostly výdaje držitelů karet o 16,9 % na 437 miliard EUR, což představuje 64 % celkových výdajů.
„V loňském roce, kdy došlo ke zpomalení růstu některých trhů, k mírnému poklesu zájmu o cestování a změně v chování spotřebitelů, zaznamenala společnost Visa EU velký úspěch a dobré výsledky,“ prohlásil Hans van der Velde, prezident společnosti Visa EU. „V současnosti je téměř 8 % z celkového objemu útrat u obchodníků v zemích EU prováděno kartami Visa. Máme ambiciózní cíl – do roku 2007 toto číslo zdvojnásobit. Abychom svého cíle dosáhli, zavádíme nové strategie, které nám pomohou rozvíjet naše současné aktivity v oblasti platebních karet a umožní nám také nabízet nové platební produkty a služby.“
Komerční produkty Visa – které nabízejí evropským firmám a podnikům řešení zaměstnaneckých výdajů na cestování, diet, atd. – taktéž vykázaly silný růst. Celkový počet transakcí vzrostl o 22 %, celkový objem výdajů dokonce o 25 %.
Mezi hlavní iniciativy společnosti v roce 2001 patřilo zvýšení bezpečnosti placení v běžném i virtuálním světě. Hans van der Velde uvedl: „Visa EU vede celé odvětví k přechodu na prostředí podporující čipové karty prostřednictvím investiční pobídky v hodnotě 168 milionů EUR. Do konce roku 2002 bude přibližně 30 % všech karet Visa vybaveno čipem. V roce 2005 bude čipem vybaveno již téměř 90 % všech karet Visa vydaných v Evropě a banky bez čipové technologie budou vystaveny riziku ztrát z podvodů. Jsme vážně rozhodnuti vymítit podvody s kartami a tato naše investice je důkazem tohoto plánu.“
Údaje asociace Visa ukazují, že obliba nakupování přes internet stále roste – především pak v období před vánočními svátky. „Z celkového počtu 194 milionů držitelů karet Visa v Evropě má 50 % přístup na internet a 30 % z nich přes internet nakupuje,“ uvedl dále Hans van der Velde. “Jsme přesvědčeni, že se zavedením nových opatření pro bezpečnější nakupování na internetu, jako je např. program Verified by Visa*, se budou spotřebitelé při nakupování on-line cítit mnohem bezpečněji.“
“Naše pozice v Evropě je stále silnější a stále více se zaměřujeme na podporu svých členských bank,“ dodal Hans van der Velde. “Proto jsme se rozhodli pro přičlenění Visa EU. Členské banky ze zemí EU budou nyní vlastnit Visa EU a ta bude zase spoluvlastníkem asociace Visa International.”