Reklama na internetu může být výrazně zacílená, má neoddiskutovatelné výhody při inzerci konkrétních produktů a kromě toho může příjemce pobavit tak, jak to ani televize nebo noviny nedokáží.
A také má své pravidla – nezávazná, ale fungující:
- Vytvářejte krátkodobé a masivní inzertní nátlaky s jasným sdělením. Kampaně musí být krátké, jasné, stručné a úderné. Jedna kampaň zaměřená na propagaci značky by neměla trvat déle než 14 dní, k propagaci produktu je maximální dobou týden. Jinak to bude vypadat, že inzerujete ležáky ze skladu.
- Banner můžete snadno a rychle obměňovat. Výdaje s vytvořením reklamy nedosahují takových nákladů jako u ostatních médií. To je další plus pro vytváření kampaní. Ale buďte opatrní při vytváření „seriálových“ kampaní – nemáte jistotu, že ten, kdo přišel v polovině, pochopí i závěrečnou pointu.
- Příjemce reklamy musí mít pocit, že pokud na reklamu nezareaguje ihned, škoda bude na jeho straně. Pokud se i vrátí o stránku zpět, může tam totiž být úplně jiná reklama, než ta vaše.
- Zachovávejte pravidlo „jeden banner, jedno sdělení“. Tedy propagujte značku nebo produkt, ale nikdy obojí současně. To platí nejen na internetu.
- Při propagaci značky dbejte na soustavnost a kontinuitu. Povědomí o značce se nevytvoří jen tak a stojí to mnoho času i peněz, několik desítek tisíc zobrazení banneru nestačí.
- Najděte si cílovou skupinu, vytipujte si její servery a nepouštějte se jich. Reklama na všeobecně zaměřených serverech má význam jen občas – myslíte si, že všechny čtenáře deníku XY zajímají podrobnosti o unikátním složení léku Z?
- Právě cílení nejvíce užijete u produktové inzerce. Snadno propojíte banner přímo se stránkou, kde lze produkt jedním kliknutím koupit.
- Lidé si rádi hrají a ještě raději ušetří. A nakupování před internet je tak snadné – zvláště, když je to součást jedné velké a zábavné soutěže.
- Kampaň vždy vyhodnoťte: u produktové porovnejte počet lidí, kteří zareagovali a klikli na banner s prodejními výsledky. U kampaně zaměřené na značku to tak jednoduché nebude, protože je zde jistá setrvačnost ve vyhodnocení impulsů k nákupu.
- Máte nápad, který na banneru ještě nebyl? Neváhejte. Experimentujte. Když už nic jiného, zapamatují si vás. A o to tady jde, ne?