Výzkum trhu

Spontánní znalost značek – osobní automobily

V omnibusovém šetření GfK Praha v souboru 1 087 náhodně vybraných respondentů na území celé ČR ve věku 15 – 79 let (realizovaném ve dnech 18. – 28. února 2005) byla opět zjišťována spontánní znalost značek osobních automobilů. U osobních automobilů si první pozici neochvějně drží značka ŠKODA (91 %). S 37% odstupem následuje značka FIAT (54 %), dále pak OPEL (47 %), PEUGEOT (46 %), FORD (45 %) a RENAULT (43 %). Těsně následují MAZDA (40 %), AUDI (39 %) a MERCEDES BENZ (38 %). V omnibusovém šetření GfK Praha v souboru 1 087 náhodně vybraných respondentů na území celé ČR ve věku 15 – 79 let (realizovaném ve dnech 18. – 28. února 2005) byla opět zjišťována spontánní znalost značek osobních automobilů.

U osobních automobilů si první pozici neochvějně drží značka ŠKODA (91 %). S 37% odstupem následuje značka FIAT (54 %), dále pak OPEL (47 %), PEUGEOT (46 %), FORD (45 %) a RENAULT (43 %). Těsně následují MAZDA (40 %), AUDI (39 %) a MERCEDES BENZ (38 %). Přes 30 % respondentů uvedlo ještě značku BMW, CITROEN a VOLKSWAGEN. Celkem bylo v našem výzkumu jmenováno 74 značek.

Žádnou značku neuvedlo pouze 1,4% respondentů. Je vcelku logické, že vyšší počet uváděli a výrazně vyšší znalost se projevila (s výjimkou značky Škoda) mezi muži. Také mladší a střední generace zná výrazně více značek – opět s výjimkou „tradičních“ (Škoda, Trabant, Žiguli, Moskvič, Wartburg, Dacia, …).

Graf:
Osobní automobily

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!