Po zkušenostech s využitím prvního vydání knihy „Marketing pro firmu v krizi“ ve své vlastní poradenské a přednáškové činnosti zkušený autor a marketingový specialista Ivan Bureš již dlouho rozebranou publikaci obohatil o oddíl „Od skleníkového marketingu k marketingu v první linii“, a tak kniha spíše než na krizové aspekty a jejich řešení přenáší důraz na aktivní koncepci ofenzivního „útoku na konkurenci“.
Ivan Bureš je známý marketingový konzultant a lektor, jehož semináře navštívilo za posledních deset let přes třicet tisíc manažerů. Jeho bohaté zkušenosti z dvacetiletého působení v Kanadě, Spojených státech, v řadě evropských zemí a na Dálném východě jsou pro mnohé manažery nejen inspirací, ale i zdrojem nové energie pro boj s konkurencí. Je kmenovým autorem nakladatelství Management Press, pro které napsal již sedm odborných publikací na téma marketing a prodej (např. Jak úspěšně řídit prodejní tým, Poziční strategie v marketingu, 10 zlatých pravidel péče o zákazníka – společně s Pavlem Řehulkou). Některé z nich se dočkaly několika vydání. Tím se zařazuje mezi „nejplodnější“ české autory v tomto oboru, nehledě na stovky jeho článků v odborných periodikách. Publikace 10 zlatých pravidel prodeje, která vyšla již v pěti vydáních, se stala téměř „biblí“ našich prodejců.
Cílem jeho nejnovější publikace Ofenzivní marketing aneb Jak zaútočit na konkurenci je pomoci našim firmám rozdmýchat konkurenčního ducha a ještě agresivněji se prosadit na domácím i zahraničním trhu.
Žádanou knihu, jejíž první vydání vyšlo pod titulem Marketing pro firmu v krizi, autor rozšířil o část Od skleníkového marketingu k marketingu „v první linii“, aby ještě více zdůraznil celkové ladění knihy – spíše než o krizi je to totiž kniha o tom, jak se z krize dostat – přesvědčivě mobilizuje k akci, k útoku na konkurenci prostřednictvím posunu marketingu do „první linie“ boje o čas, pozornost a místo ve vědomí hýčkaných zákazníků…
OBSAH KNIHY
Předmluva k 2. vydání
1. Od direktivního řízení k týmové spolupráci
1.1 Meze direktivního řízení
1.2 Z vrcholu pyramidy do centra dění
1.3 Změna manažerské kultury
1.4 Totální marketing
1.5 Hierarchie cílů
1.6 Výkonnostní kritéria
1.7 Princip podstatné informace
1.8 Synergická účinnost vztahů
2. Od účetních výkazů k finančnímu myšlení
2.1 Finanční spoluodpovědnost
2.2 Druhá sada účetních knih
2.3 Prodejní a finanční výkonnost sortimentu
2.4 Mobilní bod zvratu
2.5 Sortimentní disciplína
2.6 Nulování rozpočtu (zero budgeting)
2.7 Zisk nejsou peníze
2.8 Výnosová a nákladová centra
3. Od „globálních“ odhadů k marketingovému plánu
3.1 Plán jako syntéza jednotlivostí
3.2 Marketing informací
3.3 U priorit méně znamená více
3.4 Marketingový projekt
3.5 Logistika = logická posloupnost činností
3.6 Proměna marketingových nákladů v marketingové investice
3.7 Marketingový informační systém – prostředek pro uklidnění
3.8 Korekce je ostřím strategie
4. Od prodejního provizoria k prodejním výsledkům
4.1 Nejlevnější nástroj marketingové strategie
4.2 Anatomie prodejního oddělení
4.3 Vztah mezi marketingovým a prodejním oddělením
4.4 První linie
4.5 K prodeji je více povolaných než vyvolených
4.6 Bible prodejního zástupce
4.7 Diferenciace prodejních teritorií
4.8 Udržet si zákazníka je těžší než ho získat
5. Od skleníkového marketingu k marketingu „v první linii“
5.1 Boj o pozici na trhu je bojem o zákazníka
5.2 Ukazatelem reálné poptávky je realizovaná poptávka
5.3 Vztah se buduje mezi lidmi, ne mezi počítači
5.4 CRM není technické řešení, je to způsob myšlení
5.5 Prodat znamená dosáhnout dlouhodobé loajality zákazníka
5.6 Konkurentem je ten, kdo proti vám stojí v první linii
5.7 Technický servis je také prodejní disciplínou
5.8 Klíčová slova marketingu pro 21. století
Kratičký doslov autora
Kniha vyšla v nakladatelství MANAGEMENT PRESS.
Knihu je možné si objednat u stejného nakladatelství.
Brož., 145 x 205 mm, 176 str.,
doporučená cena 210 Kč, ISBN 80-7261-060-0
2. rozšířené vydání