V pravidelném pondělním Newslettru Marketingových novin si budete moci přečíst, kromě přehledu článků za posledních 7 dní, také zamyšlení Miloše Tomana nad knihou Sergia Zymana Konec reklamy, jak jsme ji dosud znali .
Ukázka článku:
Ne vždy se podaří celý jeden obor charakterizovat tak pěkně jediným příběhem, jako to učinil Zyman s reklamou. Ten příběh, o kterém je řeč, všichni známe. Párek podvodníků se dostal do země, jejíž vladař toužil po neobyčejných šatech. Mazaní šejdíři ho přesvědčili, že mu ušijí takové šaty, jaké nemá nikdo na světě. A co více – bude je moci vidět jen ten, kdo je dostatečně chytrý. Hlupáci nebudou samozřejmě vidět nic. Podvodníci ale sebrali zálohu i drahé látky, které dostali, a zmizeli dříve, než císař vyšel nahý do ulic.
Zyman k tomu říká: „Totéž se po celá desetiletí děje v odvětví reklamy. Reklamní agentury a jejich vedoucí představitelé vábí firmy svými sliby, že pro ně připraví reklamní kampaně, jaké ještě svět nespatřil. Shrábnou tučné honoráře a kdykoli se jich někdo zeptá, co to vlastně dělají, tito ‘kreativci‘ se urazí a odpovídají v podstatě stejně jako ti výtečníci, kteří podvedli císaře: ‘Reklama je umění a pochopit ji mohou pouze umělci a tvořiví lidé. Tomu, co děláme, hlupáci rozumět nemohou.’“
Celý článek bude uveřejněn v Newsletteru Marketingových novin, který si můžete zdarma objednat na adrese: www.mano.cz/newsletter.