V pravidelném pondělním Newslettru Marketingových novin si budete moci přečíst, kromě přehledu článků za posledních 7 dní, také další zamyšlení Miloše Tomana nad knihou Marketing od A do Z od marketingové legendy Philipa Kotlera.
Ukázka článku:
Minule jsem slíbil, že se podíváme na Kotlerův vztah k reklamě. Tady je třeba podotknout, že Philip Kotler je naštěstí natolik marketingovým klasikem, že si alespoň neplete marketing s reklamou, jak se to zhusta stává v českých marketingových (reklamních?) časopisech. Vyznává se tedy, že jeho vztah k reklamě je „směs lásky a nenávisti“. Když se Zyman pokusil zamlžit tyto hranice, Kotler ho umravnil slovy, že ve skutečnosti definuje marketing, ne novou reklamu. Hlídá si marketing jako pes.
Klasik „vysokého marketingu“ se ovšem nezapře v tom, že vnímá jen určitou velikost, a to jak marketingu, tak reklamy. Menší firmy podle něj mají svůj guerilla marketing a reklamu používá ten, kdo na ni má – a to hodně. Kotler opakuje názor, že cena reklamního rozpočtu se odvíjí od ceny příslušné kombinace dosahu, četnosti a účinku, k nim pak samozřejmě přičteme i náklady na výrobu reklamy a další výdaje.
Celý článek bude uveřejněn v Newsletteru Marketingových novin, který si můžete zdarma objednat na adrese: www.mano.cz/newsletter.