Nejoblíbenějším elektrospotřebičem na českém trhu jsou již několik let rychlovarné konvice. Přestože je nalezneme téměř v každé domácnosti i na většině pracovišť, jejich prodej neustále roste. Jestliže se jich v ČR v roce 1998 prodalo 346 tisíc kusů, za pět let v roce 2003 to bylo 713 tis. ks, což je dvojnásobek. Loni dosáhl prodej téměř 800 tisíc kusů. To představuje tržbu přes půl miliardy Kč. O získání podílu na tak velké tržní hodnotě usiluje přes dvacet značek. V jejich čele, s tržním podílem 15,5 %, stojí česká značka ETA.
Základem úspěchu na trhu varných konvic je kompletní nabídka a rychlá inovace. ETA a.s. v roce 2004 nabízela 18 modelů v plastovém, nerezovém a kombinovaném provedení, v různých velikostech, vybavení, tvarech a barvách. Z uvedené nabídky bylo 12 novinek, které přišly do prodeje v roce 2004. Novinky se podílely na celkovém prodeji 42 %.
Společnost ETA se, na rozdíl od celkové tendence trhu, nesoustřeďuje na levné plastové modely. Nabízí široký sortiment komfortních varných konvic, z toho víc jak polovinu v nerezovém nebo kombinovaném provedení. Prodej nerezových varných konvic značky ETA se loni zvýšil proti roku 2003 o polovinu. Podílejí se 60 % na tržbách za všechny konvice ETA. Ukazuje se, že rychlovarné konvice patří k výrobkům, kde se při nákupu hledí více na design než na cenu. Některé nerezové konvice mají dvojnásobnou cenu než průměrné plastové. Potvrdil to i níže uvedený průzkum, ve kterém design uvedlo na prvním místě 43 % dotázaných, cenu 38 % a až za nimi skončila další hlediska rozhodující o nákupu varné konvice.
Časopis Q magazín spolu s výzkumnou agenturou Network Media Service uskutečnil v polovině prosince 2004 průzkum varných konvic. Na otázku „Jakou značku z uvedených rychlovarných konvic považujete za nejlepší?“ odpověděli dotazovaní následovně:1. ETA -20,4 %, 2. Philips 16,4 %, 3. Tefal 13,8 %, 4. AEG 12,1 %, 5. Moulinex 11,6 %. Dalších 7 značek získalo 0,2 až 7,1 % hlasů. Ve stejném průzkumu v anketě „Kterou z uvedených rychlovarných konvic považujete za nejlepší?“ získala nejvíce hlasů – 21 % – nerezová konvice ETA Noblesse, která je v posledních dvou letech nejprodávanější nerezovou konvicí značky ETA.
Spontánní znalost značek konvic sleduje již několik let agentura GfK. V posledním průzkumu v květnu 2004 získala nejvíce hlasů značka ETA – 58 %. 24 % získaly značky Moulinex a Tefal, 16 % Philips, 12 % Braun. Vedle nich bylo jmenováno ještě dalších 11 značek s hodnocením nad 5 %. Proti roku 2001 se zvýšila znalost značky ETA o deset bodů z 48 na 58 %, z ostatních značek se zvýšila znalost o 3 procentní body u značek Tefal, Tescoma, Siemens a Whirlpool.
– red –