Před 10 lety otevřelo OBI v České republice svůj první hobbymarket a zahájilo tím úspěšnou expanzi v zemích střední a východní Evropy. Nyní u nás OBI provozuje 17 prodejen v 10 krajích a 13 městech a v následujících dvou letech plánuje otevření dalších minimálně 5 marketů. Dojde tak k dalšímu rozšíření současné prodejní plochy, která dnes zabírá celkem 134 000 m2 .
„OBI efektivně využívá spolupráce v rámci své evropské sítě marketů, a to mu umožňuje nabízet zákazníkům nadstandardně širokou nabídku za velmi zajímavé ceny, která u nás dosahuje na 70 000 položek,“ komentuje šíři nabídky marketingová manažerka OBI, Zlata Ulrichová. Obrat OBI roste každý rok, vloni dosáhl růst více jak 10%. Celkový obrat mezinárodní sítě v roce 2004 převýšil 6,2 miliardy EUR. OBI u nás zaměstnává 1550 zaměstnanců.
Podle průzkumů společnosti Incoma Research z loňského roku je OBI jedním z nejoblíbenějších nákupních řetězců u nás. Jako hlavní místo nákupu jej volí 16 % všech dotázaných nakupujících, což jej řadí na první místo mezi hobbymarkety. Kvalitu marketů OBI potvrzuje rovněž zisk titulu Hobbymarket roku v rámci ocenění Multiservis Obchodník roku v letech 2003 a 2004. V obou letech udělila marketům OBI tento titul odborná porota složená z více než stovky odborníků. Ve svém rozhodování zohledňovali šíři poskytovaného sortimentu, design obchodů, kvalitu personálu, velikost obchodní sítě, doplňkové služby, ceny a možnost plateb platebními kartami či prodej na splátky.
OBI expanduje i na ostatních světových trzích. V únoru oslavila firma pětisté otevření hobbymarketu, a to v Bavorsku, ve městě Pocking. Do konce roku 2006 otevře OBI 35 nových hobbymarketů v různých zemích, hlavně v Číně a v Rusku. Záměrem firmy je získat vedoucí pozici na trzích, kde OBI působí. Celková plocha marketů OBI dosahuje 3,2 miliónů m² .
– red –