Odběratelé, zákazníci a investoři z celé Evropy si můžou najít informace o firmách, produktech a službách, a tak získat nové dodavatele nebo partnery pro spolupráci prostřednictvím internetových stránek jako je například portál euglob.com.
Internetové řešení mají velký význam v marketingovém mixu mnohých velkých společností, avšak dávají stále větší význam i v případě malých a středních firem.
Technologie a nástroje přístupné prostřednictvím internetu dokáží odstranit jazykovou bariéru při obchodování a pomoci firmám propagovat jejich výrobky a služby po celé Evropě. Malé a střední firmy proto nemusí vyčlenit velký rozpočet na přípravu vícejazyčných marketingových materiálů jakmile chtějí expandovat za hranice.
Pomocí nástrojů jako je Euglob, si každý dokáže jednoduše vytvořit vlastní internetovou prezentaci, která bude následně přeložena do dalších jazyků. Najít tak odběratele nebo dodavatele výrobků nebo služeb za hranicemi může být levné a rychlé.
V případě takového vícejazyčného marketingového nástroje je zajímavý hlavně jeho možný dosah. S běžnými způsoby propagace firmy jako jsou reklamní bannery nebo odkazy v lokálních vyhledávačích zaujme cílovou skupinu z určitého státu, použitím vícejazyčného nástroje firma jednoduše osloví cílovou skupinu z většiny evropských států najednou. Marketingový dosah je daleko větší, přičemž náklady na takovou komunikaci jsou nižší.
Rychlý a přehledný celoevropský vyhledávač také slouží jako zdroj informací o všech firmách podnikajících v každém druhu činnosti, začínaje od seznamu ubytovacích zařízení v Evropě až po přehledný seznam výrobců, prodejců a dodavatelů specializovaných na business to business.
Základem filozofie vícejazyčného portálu je fakt, že při rozhodování nebo výběru dodavatelů, odběratelů nebo obchodních partnerů má minimální význam, z kterého evropského státu firma pochází nebo kterým jazykem její zaměstnanci mluví. Když je trh evropské unie společný, firmy mají větší příležitost i možnost výběru.
Aby firmy mohli zvyšovat svojí efektivitu a soustředit se na jiné podstatné fakty při rozhodování, portál Euglob odstraňuje jazykovou bariéru při podnikání. V současnosti zdroj informací o českých, slovenských, polských a dalších firem ze státu EU.
– red –