Skupina GfK (GfK Praha, INCOMA Research a INCOMA Consult) realizovala v České republice výkon přes 320,0 mil Kč.
Skupina GfK v ČR považuje na základě provedených analýz rok 2004 za úspěšný. Podařilo se dosáhnout zásadního růstu ve strategických rozvojových oblastech, zvýšil se podíl ekonomicky efektivnějších a sofistikovanějších výzkumných řešení. Mezi největší úspěchy patří zejména:
- Růst obratu v klíčových segmentech trhu (finanční a pojišťovací služby, regionální výzkum trhu, trh realit, zdravotnický výzkum, telekomunikační trhy, média, apod.).
- Zvýšení podílu projektů realizovaných s využitím značkových výzkumných nástrojů holdingu GfK, např. AD*CREATOR®, AD*VANTAGE®/ACT, GENIUS® (metody koncept testů a pretestů reklamy), ATS® (měření efektivity reklamních kampaní), výzkumy online, apod.
- Růst výkonu skupiny na nepotravinářském trhu, zejména v oblasti výzkumů Ad hoc a panelových výzkumů.
- Posílení pozice na trhu rychloobrátkového spotřebního zboží, kde nabízí skupina GfK vedle Ad hoc výzkumů také řadu speciálních spotřebních analýz vycházejících z kontinuálního výzkumu Consumer Tracking (mj. unikátní analytické nástroje pro podporu Category Managementu).
- GfK Praha ověřila na českém trhu, jako v první zemi východní a střední Evropy vysoce sofistikovaný systém monitoringu elektronickým médií pomocí speciálních hodinek.
- Rozvoj výzkumu maloobchodního trhu, gastronomického trhu (HORECA) a nárůst počtu výzkumných produktů v oblasti Industriálního výzkumu trhu.
- Prohloubení spolupráce s klíčovými klienty
Ziskově to byl pro skupinu velmi úspěšný rok. Dále se zkvalitnilo produktové portfolio a omezily se projekty s nižší přidanou hodnotou a z ní vyplývající nižší rentabilitou.
Zredukovány byly méně efektivní vlastní projekty a produkty, které si přímo nebo okrajově konkurovaly uvnitř skupiny v ČR.
INCOMA Consult stabilizovala své postavení na konferenčním trhu, posílila významně aktivity v poradenské činnosti přímo navázané na výzkumy a realizovala obrat ve výši přesahující 40 mil Kč.
Probíhala příprava dalších akvizic na českém a středoevropském trhu. Skupina si tak vytvářela předpoklady dalšího rozvoje v budoucích letech.
Zvyšování ziskovosti a důraz na rozvoj produktů s přidanou hodnotou jsou prioritou skupiny GfK nejen v ČR, ale globálně. Globálně skupina GfK ve svém úspěšném vývoji pokračovala i v roce 2004.
Holding GfK oznámil předběžné výsledky roku 2004:
- obrat vzrostl o 12,7 % na 671 miliónů EUR
- EBIT včetně výsledků účastí se zvýšil o 31 % na 91 miliónů EUR
- výsledek koncernu s přihlédnutím k cizím účastem vzrostl o více jak 55 % na více jak 52 miliónů EUR
- GfK chce zvýšit dividendu na 0,30 EUR – což představuje zvýšení o zhruba 43 %
- vstup zakázek 2005 je již na úrovni 36 % obratové prognózy v rozsahu 710 miliónů EUR
– red –