V rámci strategie poskytovat nejlepší zákaznické služby ve střední a východní Evropě si společnost Lufthansa zvolila Brno pro své nové telefonní zákaznické centrum pro střední a východní Evropu s oficiálním názvem Global Telesales Brno s.r.o. Lufthansa vybrala Brno po podrobném posuzování 30 lokalit.
Společnost Lufthansa tímto krokem potvrzuje své zaměření na středo- a východoevropské trhy a vychází vstříc specifickým potřebám tohoto regionu. Brněnské centrum zahájí provoz 1. června 2005 a bezpochyby prohloubí vnímání společnosti Lufthansa jako letecké společnosti usilující o nejvyšší kvalitu, efektivnost a spolehlivost. Růstové plány společnosti Lufthansa předpokládají, že počet zaměstnanců v brněnském zákaznickém centru do roku 2008 přesáhne 100.
Zákaznické centrum Global Telesales Brno (již desáté takové centrum Lufthansy na světě) bude sloužit potřebám zákazníků deseti zemí střední a východní Evropy a podtrhuje důležitost těchto trhů v globální strategii společnosti Lufthansa – zejména po rozšíření EU, kdy se hlavní letiště Lufthansy ve Frankfurtu a Mnichově ocitla ve středu nové Evropy. Tato letiště zajišťují nejlepší spojení mezi střední a východní Evropou a bezkonkurenčním počtem destinací na celém světě, umocněné klíčovým postavením společnosti Lufthansa ve Star Alliance. Úkolem brněnského centra bude zákazníkům nabízet služby a informace týkající se letových řádů, cen, rezervací, prodeje a vydávání letenek. Jeho zaměstnanci budou rovněž zprostředkovávat informace o programu Miles & More pro pravidelné cestující a služby spojené s telefonickým odbavením, nabídkou na internetu a zpětnou vazbou. Nabídne i konzultační služby cestovním kancelářím.
Lufthansa při vyhodnocování potenciálních lokalit pro nové centrum těžila z všestranné podpory agentury CzechInvest. „Podpora, které se nám dostalo při hledání, byla velmi užitečná a jasně poukázala na kvality vybrané lokality,“ říká Stephan Semsch, oblastní ředitel společnosti Lufthansa pro střední a východní Evropu.
Aby podtrhl potřebu vybudování zákaznického centra Stephan Semsch uvedl, že společnost Lufthansa chce v letech 2003 – 2006 zdvojnásobit počet letů ve střední a východní Evropě. „Toto je pro nás strategický trh – trh, na kterém plánujeme v následujících letech dosažení dvojciferného růstu,“ řekl Semsch. Již letos v létě společnost Lufthansa nabídne více než 450 letů týdně do 14 destinací ve střední a východní Evropě. Potvrdí tak svojí pozici největšího pravidelného leteckého přepravce v tomto regionu.
Stephan Semsch k volbě města Brna pro vybudování desátého zákaznického centra uvedl: „Není snadné nalézt lokalitu, kde jsou k dispozici vysoce kvalifikovaná a motivovaná pracovní síla, konkurenceschopné náklady a potřebná infrastruktura. Brno má výjimečný počet kvalifikovaných osob s rozmanitými jazykovými schopnostmi, které jsme pro své centrum hledali. Požadujeme od pracovníků znalost angličtiny a dalšího jazyka, a to češtiny, bulharštiny, polštiny, rumunštiny, srbštiny, chorvatštiny, slovenštiny, maďarštiny, ruštiny, ukrajinštiny nebo němčiny. Brno však mimo to nabízí i telekomunikační a technickou infrastrukturu, jakou k efektivnímu provozování takového podniku potřebujeme. Dalším velmi důležitým faktorem je členství České republiky v Evropské unii, které zahraničním investorům garantuje určitou ekonomickou, sociální a politickou stabilitu.“
„Tento investiční projekt je výjimečný zejména díky svému zaměření na klienty střední a východní Evropy, čemuž odpovídá také škála používaných jazyků,“ říká Radomil Novák, generální ředitel agentury CzechInvest, a doplňuje: „Pracovní místa tohoto typu jsou navíc o to cennější, že doplňují u nás tradičně malou nabídku pozic s částečným pracovním úvazkem například pro studenty nebo rodiče s malými dětmi a jsou vhodné i pro čerstvé absolventy.“
Společnost Lufthansa má vedle Brna v současné době ve světě devět takovýchto zákaznických center – v Austrálii, Číně, Jižní Africe, Turecku, Německu, Irsku, Kanadě a Spojených státech. Zaměstnává v nich více než 1 300 lidí, kteří ročně vyřídí přes 10 milionů telefonních hovorů v 15 jazycích. Stephan Semsch dodal: „Zákaznické centrum v Brně doplní stávající organizační strukturu v regionu střední a východní Evropy. Zásadním způsobem zkvalitní služby a zajistí jejich trvalou úroveň a zároveň umožní stávajícím zaměstnancům zaměřit se na aktivnější prodejní a marketingové aktivity.“
Lufthansa je největší mezinárodní letecká společnost na světě. Ročně přepraví více než 30 milionů pasažérů na mezistátních letech (statistika IATA 2003). V roce 2004 přesáhl počet pasažérů na mezistátních a vnitrostátních linkách celkem 50 milionů. Nový letový řád pro léto 2005 nabízí 12 700 letů týdně do 177 destinací v 73 zemích celého světa.
– red –