Od začátku letošního roku působí na českém trhu výrobců sýrů nový subjekt. Po deseti úspěšných letech byla akciová společnost Želetavská sýrárna přejmenována na Bel Sýry Česko. Právní forma se nemění. Firma od nového názvu očekává jednoznačné odlišení od konkurenčních výrobců a přesnější vyjádření sounáležitosti s mateřskou firmou.
„Naše české značky si s mezinárodními v ničem nezadají,“ uvedla Catherine Thomas, generální ředitelka pro ČR. „Proto si odkaz na naši mateřskou firmu v názvu výrobce rozhodně zaslouží.“ Hlavním důvodem pro změnu názvu je rozsah akvizic mateřské francouzské firmy Fromageries Bel v ČR v posledních čtyřech letech a zejména potřeba jednotícího názvu pro lídra trhu tavených sýrů s podílem 50 %.
Skupina Bel Sýry Česko zaměstnává na 240 pracovníků v České republice. Množství prodaných výrobků na českém trhu v loňském roce činilo 10 000 tun při obratu přesahujícím jednu miliardu korun. Přibližně 80 % objemů prodeje na českém trhu zastřešují strategické značky Veselá kráva a Želetava. Z mezinárodních značek je doplňuje přírodní sýr Leerdammer a od roku 2004 i značky portfolia bývalé Mlékárny Klatovy Matador, Olympic, Vintíř a Rodinka.
Většina výrobků pro český trh se vyrábí v modernizovaných továrnách východoevropského regionu (ČR: Želetava, SR: Zempmilk, PL: Chorzele). Část výrobků je dovážena z Holandska a Francie. Všechny výrobní provozy odpovídají celosvětovým standardům kvality a jsou certifikovány podle ISO 9001/2000. Standardy kvality jsou schváleny pro výrobu a distribuci finálních výrobků v rámci EU.
Francouzský výrobce značkových sýrů Fromageries Bel působí ve více než 120 zemích světa. V kategorii porcovaných sýrů je francouzská skupina světovou jedničkou, pro niž jsou stejně důležité zavedené silné mezinárodní i národní značky. Mezinárodní trhy si dobyly Veselá kráva, Kiri, Mini Babybel, Leerdammer a Apericube.
– red –