Výzkum trhu

Spontánní znalost značek- mikrovlnné trouby

V omnibusovém šetření GfK Praha v souboru 1 032 náhodně vybraných respondentů na území celé ČR ve věku 15 – 79 let (realizovaném ve dnech 11.6. – 21.6.2004) byla opět zjišťována spontánní znalost značek mikrovlnných trub.

V roce 2004 se téměř nezměnilo pořadí nejznámějších značek mikrovlnných trub – značka Eta si stále drží vedoucí pozici s 30 %. Na druhém místě vystřídala značka Whirpool (27 %) značku Moulinex (24 %), přičemž znalost Moulinexu klesla proti loňskému roku 8 procentních bodů.

Na 4. místě se umístila značka Philips s 16 %, která tak zaznamenala polepšení o jednu příčku ve srovnání s rokem 2003 a naopak loni čtvrtý Daewoo (21 %) zaznamenal v roce 2004 propad na 7. místo se 13% znalostí. Na 5. místě se umístila značka Zanussi (15 %).

S nepatrným odstupem pak následují značky AEG (14 %), Daewoo (13 %), Fagor, Gorenje, Samsung a Electrolux (12 %) a Bosch s 11 %. Respondenti dále v rozmezí 9 % – 5 % jmenovali Sharp, Ardo, Tesla, Tefal, Siemens, Panasonic, Proffesor, Tescoma a Braun. Celkově lze konstatovat, že proti roku 2003 došlo k poklesu spontánní znalosti u většiny značek. Celkem se v našem výzkumu objevilo 56 značek.

Graf:
Mikrovlnné trouby 06/2004

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!