GE Money Bank výrazně zjednodušila a zrychlila celý proces sjednávání hypotečního úvěru. Pro klienty tak bude nyní uzavření smlouvy a čerpání i vedení hypotéky snazší, rychlejší a flexibilnější. GE Money Bank zjednodušila žádost i smlouvu o úvěru, požaduje o pětinu méně dokladů než dříve a k lepší orientaci klientů poslouží také snadné návody, které jsou klientům sestaveny na míru dle jejich potřeb. Zjednodušily se zároveň i podmínky čerpání úvěru.
„Hypotéka je jedním z nejnáročnějších bankovních produktů. Naším cílem bylo zjednodušit jej tak, aby se v něm klient bez obtíží orientoval a aby byl co nejméně zatížen „papírováním“. Proto jsme využili zkušenosti z ostatních zemí, kde GE Money Bank působí, především z Francie, kde je velmi vysoce rozvinutý hypoteční trh,“ dodal ředitel retailového bankovnictví GE Money Bank Jan Rollo.
GE Money Bank přistoupila k výrazným změnám u svých hypotečních úvěrů. Zjednodušením prošly všechny fáze – od žádosti až po finální splacení. Důležitou změnou je především snížení počtu požadovaných dokumentů o 20 %. GE Money Bank tak již po klientovi nepožaduje např. výpis z katastru nemovitostí pro schválení úvěru a k potvrzení adresy a ověření výše příjmu jí stačí jediný výpis z účtu, byť dříve požadovala tři různé doklady.
GE Money Bank připravila i další zlepšené podmínky hypoteční smlouvy, např. dobu splácení úvěru povolí dle nejmladšího samostatně výdělečného účastníka hypotečního úvěru, což pomůže klientům prodloužit dobu splatnosti hypotéky a snížit měsíční zatížení splátkou. „Odstranili jsme tak problémy mladých, kteří nemají dostatečné příjmy k pořízení bydlení, u nichž do úvěrové smlouvy vstupují rodiče. Vzhledem k věku rodičů bývala doba splatnosti úvěru omezena a tím nemohla být měsíční splátka úvěru nižší,“ řekl produktový manager hypoték GE Money Bank Stanislav Rokos.
GE Money Bank zjednodušila a zpřehlednila žádost o úvěr tak, aby byla přehledná a srozumitelná i pro laika. Hned na prvním setkání předá hypoteční osobní bankéř klientovi „hypoteční kuchařku“ – dokument, v němž je krok za krokem popsáno, které úkony je potřeba udělat a kdy, jaké dokumenty si kdy a kde zajistit, doplněná všemi potřebnými kontakty, např. na místní Katastr nemovitostí. Další přehled nejdůležitějších kroků a termínů spojených s čerpáním hypotéky dostane klient při podpisu smlouvy spolu se slovníčkem všech odborných termínů. Samotnou smlouvu banka zkrátila o plných 60 % a udělala ji srozumitelnější.
Zlepšení však podpisem smlouvy GE Money Bank zdaleka nekončí. Při čerpání úvěru na běžný účet klienta (např. u výstavby svépomocí) může klient u celých 30 % částky doložit její použití čestným prohlášením. GE Money Bank si na místě stavby sama ověří, zda byly peníze prostavěny. To pro klienta představuje výraznou úsporu času i méně „papírování“.
„Proces vyřízení hypotéky je kvůli propojení se stavebními a katastrálními úřady a dalšími státními úřady náročný jak před podpisem hypoteční smlouvy, ale i po něm, kdy například dochází k průběžnému čerpání úvěru. Naším cílem je proto pomoci klientovi odstranit jeho případné obavy a pořízení nového bydlení pro něj co nejvíce zjednodušit,“ dodal Stanislav Rokos.
– red –