Obchod

Program „auto-plus“ v roce 2004: 10 tisíc prodaných vozů

Prodeje kvalitních ojetých vozů v programu „auto-plus“ rok od roku stoupají a v loňském roce bylo dosaženo historického rekordu: Celkem 10 017 prodaných ojetých vozidel znamená proti roku 2003 nárůst o 732 vozů, tedy o 7,9 %, ale také prolomení desetitisícové hranice.

„Čtyři roky existence programu „auto-plus“, který zavedl dovozce automobilů Audi, SEAT a Volkswagen v roce 2001, stačily k tomu, aby se tento program prosadil mezi absolutní špičku prodejců ojetých vozidel na českém trhu,“ říká Rudolf Javurek, jednatel společnosti Import Volkswagen Group s.r.o. „Program „auto-plus“ je dnes druhým nejsilnějším subjektem v ČR na poli prodeje ojetých vozů.“

Nejpádnějším argumentem, který k programu „auto-plus“ láká stále více zákazníků, je jednoznačně jistota koupě po všech stránkách kvalitního a důkladně prověřeného vozu jasného původu, jehož technický stav zkontrolovali specialisté značkových servisů. U všech nabízených automobilů je podmínkou, že musí jít o vozy dovezené do ČR oficiálním dovozcem. „Zájemci o ojeté vozy pochopili, že u nás najdou skutečnou kvalitu a solidní záruky,“ vysvětluje příčiny stále rostoucí popularity Rudolf Javurek.

Na cenově výrazně orientovaném tuzemském automobilovém trhu jsou výsledky prodejců, zapojených do programu „auto-plus“ o to pozoruhodnější, že do nabídky jsou zařazovány především vozy relativně „mladé“ a výhradně ve výborném technickém stavu, jejichž cena proto nemůže být příliš nízká – průměrná cena ojetých automobilů prodávaných v síti „auto-plus“ činí asi 243 tisíc korun.

Na celkových prodejích se vozy Audi, SEAT a Volkswagen (osobní i užitkové) podílejí asi 35 procenty (celkem 3492 prodaných vozů), z nichž nejžádanější jsou osobní modely Volkswagen (2011 prodaných vozů). Následují vozy SEAT (621 podaných vozů), Audi (546 prodaných vozů) a užitkové modely Volkswagen (314 prodaných vozů). „Nejvýrazněji se přitom zvýšil zájem o ojeté vozy SEAT (+ 54 %), potěšil nás ale i čtyřicetiprocentní růst prodejů vozů Audi,“ říká Rudolf Javurek.

„Výkladní skříní“ programu „auto-plus“ jsou jeho internetové stránky www.auto-plus.cz, jejichž návštěvnost pozoruhodně roste – zatímco v roce 2002 je shlédlo 234 519 návštěvníků, v roce 2003 to byl více než dvojnásobek (přesně 615 976 unikátních návštěvníků) a vloni jich bylo opět o pětinu více: Počítadlo unikátních návštěvníků se nakonec zastavilo na hodnotě 741 486 přístupů.

Zákazníci na programu „auto-plus“ oceňují také velmi bohatou nabídku ojetých vozů, která dnes zahrnuje přibližně 1750 automobilů, jež nabízí 36 prodejců rozmístěných po celé České republice. Co do množství prodaných vozů mezi nimi dlouhodobě drží primát pražská firma Auto Jarov, která v loňském roce dokázala zákazníkům předat 2684 ojetých automobilů. „Nejrychlejším“ prodejcem se stala společnost Autocentrum Šmucler v Horšovském Týně, u které se ojetý vůz zdržel v nabídce v průměru pouhých 25 dnů.

Největší zájem o ojeté vozy z programu „auto-plus“ byl v loňském roce mezi zákazníky v Praze (celkem 4376 prodaných vozů), následuje Ústecký kraj (961 prodaných vozů), Jihomoravský kraj (932 prodaných vozů) a Plzeňský kraj (907 prodaných vozů). Nejsilnějším loňským měsícem byl listopad, během kterého se prodalo celkem 943 vozů, což je rekord v celé historii programu „auto-plus“. Zajímavostí je, že klienti programu „auto-plus“ preferují platbu v hotovosti – tento způsob úhrady ceny vybraného vozu zvolilo v roce 2004 celých 76 % zákazníků, zbytek volil jiný finanční nástroj (leasing, úvěr atp.).

– red –

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!