Na exkluzivní spolupráci při přípravě projektu outsourcingu vnější údržby sítě ČESKÉHO TELECOMU se dohodli zástupci společností ČESKÝ TELECOM a Siemens. V současné chvíli jsou dojednávány detailní podmínky jako je testovací provoz, technické parametry a detaily provozu.
„Outsourcing údržby sítě je jedním z celé řady transformačních projektů společnosti, jejichž cílem je zvýšit efektivitu a kvalitu fungování firmy a dále zdokonalovat služby, které ČESKÝ TELECOM poskytuje svým zákazníkům,“ uvedl Gabriel Berdár, generální ředitel ČESKÉHO TELECOMU. „Připravovaný outsourcing nezasahuje strategické oblasti, řeší pouze „výkonnou část“ údržby sítě, ČESKÝ TELECOM bude nadále plně řídit rozvoj, plánování, řízení a konfiguraci sítě včetně výběru technologií, které pro zajištění služeb bude pořizovat. Síť ČESKÉHO TELECOMU včetně technologií samozřejmě zůstane majetkem společnosti. Věříme, že i tento projekt jako celá řada dalších, jejichž výsledky jsou již dnes velmi jasně vidět, dále přispěje ke zvyšování hodnoty společnosti,“ dodal Gabriel Berdár.
„Společnosti Siemens a ČESKÝ TELECOM spolupracují již řadu let – připomeňme například digitalizaci telefonní sítě. O to více si vážíme toho, že jsme i tentokrát obstáli v náročné konkurenci mnoha světových firem. Know-how společnosti Siemens z podobných outsourcingových projektů ve světě a silné odborné zázemí v České republice je zárukou úspěšného partnerství,“ prohlásil při dnešním setkání Pavel Kafka, generální ředitel společnosti Siemens v České republice.
ČESKÝ TELECOM systematicky hledá v rámci svého transformačního programu možnosti zvýšení své efektivity a různé varianty snižování nákladů. Princip outsourcingu není pro společnost ani pro trh novinkou – stejně jako řada dalších významných společností ČESKÝ TELECOM outsourcuje některé aktivity tak, aby se mohl zcela soustředit na hlavní činnost svého podnikání – poskytování profesionálních telekomunikačních služeb.
– red –