Public relations

V roce 2001 rostla poptávka po poradenských službách v PR průměrně o 15, 3 %

Asociace Public Relations Agentur (APRA) uveřejnila pořadí prvních deseti PR agentur za rok 2001. V žebříčku sestaveném podle velikosti income-fee vykázalo Top 10 členů APRA celkové tržby za PR služby ve výši 346,4 miliony Kč, což představuje 82% z celkového objemu 423 milionů korun tržeb řádných členů asociace, kteří jsou povinni vykazovat roční income fee. Meziroční nárůst tržeb za PR služby představoval 15,3 %.

„Oproti minulým letům, došlo v roce 2001 ke změně v čele žebříčku. Nejvyšší income fee vykázala za rok 2001 agentura AMI Communications,“ uvedl výkonný ředitel APRA Luděk Kraus. „Další stupínky obsadily agentura Donath-Burson-Marsteller a agentura Ogilvy Public Relations. Poprvé se mezi Top 10 APRA umístila agentura Herald Communications. Návrat do špičky zaznamenala agentura IMPACT,“ dodal Kraus. Podle Krause je velmi důležité, že členové APRA v rámci procesu certifikace členských agentur neustále usilují o vyšší efektivitu a optimalizaci interních procesů agentury, což v důsledku povede k dalšímu zvyšování kvality služeb poskytovaných klientům a kultivaci profesionální i etické úrovně PR komunikace na českém trhu.

Evžen Cekota, předseda Výkonné rady APRA k přehledu uvedl: „Přestože v roce 2001 byl obchod poznamenán problémy v IT průmyslu a ekonomickou recesí, čísla za rok 2001 jasně ukazují, že růst oboru Public Relations neztratil svoji rychlost a stále se udržuje na úrovni kolem 15%. Dynamický rozvoj trhu umožní jednotlivým agenturám investovat do zvyšování kvalifikace svých odborníků, vyvíjet nové služby a metody, zvyšovat profitabilitu a rozvíjet své podnikatelské záměry směrem ke špičkovému komunikačnímu poradenství.“

Tabulka pořadí prvních deseti PR agentur za rok 2001 a srovnání s výsledky za rok 2000.

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!