Ve standardním testování Sujet Focus, které provádí výzkumná agentura FOCUS Cz Marketing & IT Research, opět vyhrála reklama Oskar Mobilu.. Jejich televizní spot, propagující hodinové volání zdarma, se ve 48. testovacím týdnu vyšplhal na první příčku díky nadprůměrným hodnotám ve všech oblastech testování. U známosti dominuje mužské pohlaví, u líbivosti především mladší generace, i když se spot velice líbil všem věkovým skupinám. Nejlepších hodnot u asociace dosahuje u mladé generace. Oskar si nadále udržuje stejnou image. Respondenti charakterizují tento spot jako obzvlášť originální, moderní a nápaditý. Pro společnost Oskar Mobil vytvořila i tento úspěšný spot kreativní agentura Kaspen.
Na druhé příčce se umístil televizní spot propagující vánoční nadílku společnosti Eurotel. Jejich příjemně laděný spot dosáhl nejlepších hodnot v oblasti výzkumu známost. Spot se líbil především starší generaci a veřejnosti s nižším příjmem domácnosti. U asociace na značku dosahuje nejlepších hodnot u respondentů z domácnosti o čtyřech a více osobách. U image kritérií dominují charakteristiky moderní, informativní a sympatický. Tento reklamní spot pochází z dílny kreativní agentury Leo Burnett Advertising.
Banka roku 2004 Komerční banka se umístila na třetím místě. Ve svém televizním spotu vsadili na sílu osobnosti Kateřiny Kurkové, bronzové olympijské medailistky ve střelbě. Tento spot dosahuje vysoce nadprůměrných hodnot v oblastech výzkumu líbivost a asociace. U známosti dosahuje nejvyšších hodnot u cílových skupin s nižším a středním příjmem. Spot se líbil více ženám než mužům a dále respondentům z domácností se středním příjmem. Střední a starší generace zase dominuje v oblasti výzkumu asociace. Spot je respondenty vnímán jako obzvlášť informativní, moderní a sympatický. Pro Komerční banku vytvořila tento spot reklamní agentura Euro RSCG Praha.
Na prvním místě v databance za rok 2004 nadále panuje TV spot značky Kofola, který vytvořila agentura Kaspen. V rámci Sujet Focus byl tento spot testován v 14. týdnu 2004.
Dušan Belko
FOCUS Cz Marketing & IT Research
SUJET FOCUS
Sujet Focus je standardizované testování, které probíhá kontinuálně každý týden, a spadá do kategorie kvalitativních výzkumů. Cílem výzkumu je ukázat konkurenceschopnost a charakteristiky jednotlivých SUJET. Výzkum probíhá formou osobních interview na vzorku 150 respondentů. Oblastmi výzkumu je míra prosazení, známost, líbivost, asociace na značku, image, oslovené cílové skupiny, a to vše za účelem srovnávacích hodnot. SUJET = z franc. předmět, podnět. Tímto pojmem se v mezinárodním koncernu Focus označuje každý reklamní nosič – TV spot/print/prospekt/billboard/rozhlasová reklama/plakát/city light atd.
Čtěte také
SEGMENT: školní a kancelářské potřeby v období BACK TO SCHOOL
Reklama v segmentu školních a kancelářských potřeb
Letecká doprava dominovala: nejvíce investovala společnost Turkish Airlines
Mezi developery loni nejsilněji inzerovala CENTRAL GROUP
Celebrity v reklamě ovlivňují postoj lidí ke značce, potvrdil výzkum